Odanyúlsz, hogy letöröld a hajszálat a képernyőről, és már be is dőltél a világ legpofátlanabb reklámjának

tech
2017 december 13., 08:40

A kínai Kaiwei Ni sneaker manufaktúra (más néven cipőbolt) az alábbi képet rakta ki Instagram-sztorijába:

link Forrás

Odanyúltál a telefonodra, hogy letöröld azt a hajszálat? Ugye odanyúltál?

Jó, lehet, hogy nem nyúltál oda, mert már fel voltál készülve. És mert nincs ott semmiféle hajszál. De eredetileg a felhasználók nagy része odanyúlt, ezzel pedig már meg is nyitotta a bolt oldalát. És kész, a hirdetés elérte a célját.

Az Instagram-sztorik végtelen folyamába ékelődő reklámoknak általában nincs könnyű dolguk, ha rá akarják venni a felhasználót, hogy a képernyő felfelé húzásával inkább az ő oldalukra akarjon látogatni, mint hogy unottan továbbkattintson a következő 7 másodperces videóra volt osztálytársa paradicsomos tésztájáról. Itt jön a trükk: akkor miért ne váltsanak ki zsigeri reakciót, például egy álhajszállal?

A Verge felkereste az Instagramot, akik közölték, tudnak a problémáról, és már kizárták, és ki is tiltották a felhasználót. Ettől még valószínűleg nem ez volt az utolsó eset, hogy a hirdetők megpróbálják kihasználni azt, hogy a technológia egyre inkább összenő az emberi testtel, és az emberi természetet könnyebb önmaga ellen fordítani, mint valaha. Ez pedig a pofátlanságnak már egészen új szintje: az átverős címek még csak az emberi kíváncsiságot kihasználva csalogattak kattintáscsapdába, most viszont már az ösztönös reakciókat játsszák ki.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.