A váltást a zöld érzelmek mellett állami támogatás is motiválja, így a számok egész elképesztőek, zéró-emissziós új autót 33 ezret helyeztek forgalomba tavaly Norvégiában, az összesnek a 20,9 százalékát a 2016-os 16 százalék után.
A becslések szerint a teljesen elektromos autók részaránya 2018-ban 25 százalékra emelkedik a forgalomba helyezett új autók között, a dízel eladások pedig meredeken zuhannak, tavaly 23,1 százalék volt, pedig 2012-ben még 64 százalékkal taroltak.
Norvégiában az elektromos autók számos adó- és díjkedvezményt élveznek, mentesülnek például az autópályadíj és a parkolási díj megfizetése alól.
Az eladási listát a VW Golf (minden hajtás együtt) vezette tavaly, a második helyen a BMW i3 (elektromos és range extender verzió) autója áll, a harmadikon a Toyota Rav4 (hibrid és benzin hajtás), a negyediken pedig a Tesla Model X tisztán elektromos autó.
A kisebbik Tesla, a Model S a nyolcadik az eladási rangsorban.
(MTI)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.