"A BKK informatikai infrastruktúráját továbbra is sorozatos támadások érik, ezért az online értékesítési rendszer által nyújtott szolgáltatások folyamatos elérhetősége átmenetileg nem biztosítható" - fogadja a figyelmeztetés azokat, akik a 21. század második évtizedének vége fele ezzel a technikai megoldással próbálnának menetjegyet, bérletet vásárolni.
És valóban nem is működik az oldal, amin csupán arról tájékoztatnak, hogy azok, akik a szolgáltatás szüneteltetése előtt még vásároltak jegyet vagy bérletet, felhasználhatják azokat.
UPDATE 11:53: cikkünk megjelenése után megkeresett a BKK kommunikációs osztálya, és tájékoztattak róla, hogy a figyelmeztető felirat a nyár óta változatlan formában olvasható webshopjukon, vagyis a nyár óta érik sorozatos támadások az informatikai infrastruktúrájukat.
A BKK online jegyértékesítési rendszerét tavaly úgy helyezték üzembe, hogy egy könnyen felfedezhető programozási hiba miatt bárki tetszőleges összegért vásárolhatott jegyet. A hibát jelző felhasználót a BKK ezután azzal vádolta meg, hogy feltörte a rendszerüket, emiatt eljárást is kezdeményeztek ellene, bár ezt később a közfelháborodás miatt visszavonták.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.