A Tanítanék Mozgalom szerint már nincs értelme Orbánnal tárgyalni

Rendkívüli hírlevél
Amit azonnal tudni kell

Hiába hívta ki nyilvános vitára Orbán Viktort a Független Diákparlament, Lázár János a Kormányinfón azt mondta, hogy erre a vitára a miniszterelnök nem fog elmenni - írtuk tegnap. Erre a Diákparlament azt válaszolta, hogy ők személyesen Orbántól várják a választ, és ha nem kapnak ilyet, akkor „február 23-án nagyszabású tüntetést tartanak Budapesten”.  

A Tanítanék Mozgalom mai közleményében mindenkit biztosít róla, hogy teljes mértékben egyetért a diákok követeléseivel:

„Büszkék vagyunk a Diákokra, akik az elnyomó, korszerűtlen oktatási rendszer ellenére képesek az önálló, kritikus gondolkodásra. Sőt, ebben az elnyomó, megfélemlítő illiberális demokráciában tudnak és mernek aktív, felelős állampolgárként viselkedni.”

De!

„Ám ahhoz a levélhez, melyben vitára szólítják fel Orbán Viktort, nem tudunk csatlakozni. És erről nem a diákok tehetnek – erről egyedül Orbán Viktor és kormánya tehet.”

Ezek után kifejtik, hogy ezzel a kormánnyal lehetetlen „korrekt és méltó” vitát folytatni, ők is hiába próbálkoztak ezzel korábban. Ezért a legutóbbi tüntetésükön  arra szólították fel az állampolgárokat, hogy menjenek el április 8-án szavazni, és ne szavazzanak a jelenlegi kormányra. 

Fotó: botost/444.hu

„Az Oktatói Hálózattal közösen felmutattuk az Oktatási Minimumot, melyhez Magyarország összes, demokratikus ellenzéki pártja csatlakozott. Úgy gondoljuk, Magyarországon csak akkor lesz korszerű, gyermekközpontú, hatékony oktatási rendszer, ha ezek a pártok kerülnek kormányra.”

Ez az Oktatási Minimum, amiben egyetért az MSZP, az LMP, a DK, az Együtt, a Párbeszéd, az MLP és a Momentum Mozgalom:

  • A gyerekek érezzék jól magukat az iskolában, az iskola nem rabszolgatelep.
  • Személy– nem rendszerközpontú oktatás
  • Esélyegyenlőség
  • Csökkenteni kell a tananyag mennyiségét
  • A lexikális tudás erőltetését (adatok koncepciótlan magolása) háttérbe kell szorítani. 
  • Kritikus gondolkodásra nevelés
  • Különleges bánásmódot igénylő gyerekek kiemelt segítése
  • Szabad tankönyv– és módszerválasztás
  • Csökkentsék a pedagógusok terheit, stabil, kiszámítható bérezés
  • A GDP 6%-át az oktatásra kell fordítani
  • Új közoktatási törvényt kell alkotni
  • Az oktatáspolitikai döntéshozatalt széleskörű társadalmi egyeztetés előzze meg