Orbán Ráhel és köre találja ki Magyarország új turisztikai imázsát

Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatójaFotó: Kallos Bea

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója, Guller Zoltán szombat délután az M1 csatorna Itthon vagy! című műsorának vendége volt, és első alkalommal beszélt részletesen arról, hogy kik és milyen formában fognak majd hozzá a magyar turisztika nagy reformjához. 

A reform azzal kezdődik, hogy a turizmus területén aktív szakemberek kitalálják és megalkotják „az új magyar országmárkát”. A „szakma” már gőzerővel dolgozik az új hungaroimázson, sőt májusban egy Budapest-központú kampány is indul világszerte arról, milyen fasza hely is a mi fővárosunk. Guller szerint egyébként a társasági élet, a fürdők és a gasztronómiai élvezetek mellett Budapest azért lehet vonzó turisztikai célpont, mert 

„itt még megtalálható klasszikus európai értékek tisztelete: a család, a biztonság és a hagyományok a fontosak”

azaz Budapest még nem lett bevándorlófőváros. 

Guller szerint „saját területükön kiemelkedő szakemberek” segítik a stratégia kialakítását. Az igazgató kiemelte Csák János egykori londoni nagykövet, a korábban állami tulajdonú Design Terminál egyik tulajdonosának szerepét, akire gazdasági kérdésekben támaszkodik majd, a divatszakember Zoób Katit, és Káel Csabát, a kulturális kérdésekért felelő Müpa vezérigazgatóját is. 

Ami igazán érdekes, hogy Guller Vági Bence és Berecz István mellett fiatal segítői közt említi Orbán Ráhelt is. A kormányfő lányának turisztikai érdeklődése persze nem újdonság, de ez az első alkalom, hogy az ügynökség vezetői elismerik, hogy Orbán Ráhel is részt vesz a stratégiaalkotásban. 

A kép közepén Orbán Ráhel és férje Tiborcz IstvánFotó: Botos Tamás

2016 februárjában a HVG írta meg, hogy Orbán Ráhel is részt vett az új stratégia megálmodásának nyitóeseményén, ahol Andy Vajna és Rogán Antal vázolták az előzetes terveket. 

Orbán Ráhel szerepe valójában több mint említésre méltó: a turisztikai szakma, fesztiválszervezők és a kabinetiroda életének ismerői közt rég óta nyílt titok, hogy a miniszterelnök lánya jelentős befolyással bír az MTÜ-n belül, személyi kérdésekben és egyéb döntésekben egyaránt. A közlemény említi, hogy Lobenwein Norbert fesztiválszervező, a VOLT fesztivál tulajdonosa és a Sziget egyik főszervezője is segíti a munkát, aki korábban munkakapcsolatban is volt Orbán Ráhellel a Sziget Kft.-nél. 

Orbán Ráhel a lausanne-i École Hoteliere Lausanne egyik Executive MBA osztályának hallgatója volt, tehát kétségtelenül képzett a turizmus terén. 2014 decemberében a Facebookon írt arról, hogy „több mint 3 évet dolgozott a szállodaiparban és az idegenforgalom egyéb területein” és valóban ismert, hogy 2012 és 2014 között a Kempinski Hotelen sales menedzserként dolgozott. Gyakori vendége turisztikai rendezvényeknek, a Bocuse d'Or gálán többször is feltűnt. 

A stratégiaalkotásban részt vesz még Könnyid László, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke, Gál Pál Zoltán, a Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetségének elnöke és Erdei Bálint, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének elnöke is. Gasztronómiai oldalról Csapody Balázs, a Kistücsök étterem tulajdonosa és Bíró Lajos, a Magyar Bocuse d'Or Akadémia alapító-elnöke segít be.