Sok volt a baleset, jött is a megoldás: felmarták az utat és úgy hagyták

közlekedés
2018 április 19., 05:32

Egy hónappal ezelőtt felmarták az újfalui országutat Győr közelében, egy nagyjából kétszáz méteres szakaszon. 

A környező települések lakói örültek a hírnek, azt gondolták, végre felújítják az utat, ahol az utóbbi időben rendszeresek voltak a balesetek.

Miután viszont a felmart úton egy hónappal később sem kezdtek el dolgozni, Győrújfalu polgármestere, Nagy Imre Attila a közútkezelőhöz fordult azzal a kérdéssel, hogy mi lesz az úttal. A válaszon pedig maga is megdöbbent:

a felmarás itt maga a megoldás.

Nagy Imre Attila elmondása szerint a közútkezelő úgy akarta megoldani a balesetek problémáját, hogy felmarták az utat, így emiatt kénytelenek lassabban hajtani az autósok. A polgármesterrel azt közölték, hogy meg fogják vizsgálni, csökken-e ezután a balesetek száma, és ha igen, akkor marad ez a megoldás.

photo_camera Forgalom az 1401-esen

Ez az országút, az 1401-es egyáltalán nem egy jelentéktelen mellékút: a Szigetközből innen járnak az emberek Győrbe, és a környező ipari parkokba dolgozni. A tavalyi adatok szerint naponta 11700 autó megy keresztül rajta, ez nagyobb forgalom, mint az M6-osé. 

Mivel ezt a forgalmat egy kétszer egy sávos autóút biztosítja, gyakoriak itt a balesetek. A helyiek mégis megdöbbentek, hogy ezzel a megoldással akarják elkerülni a baleseteket, pláne, hogy közben az úton lévő kátyúkat nem javították ki.

link Forrás

Miután Nagy Imre Attila kiposztolta mindezt a Facebookra, a környékbeli hozzászólók először nem is akarták elhinni, hogy valóban ezt szánták megoldásnak. A polgármester a 444-nek elmondta, petíciót is indítanak azért, hogy a közútkezelő aszfaltozza le az utat. Nagy Imre Attila szerint a megoldás az lenne, ha a 813-as főutat hosszabbítanák meg eddig a szakaszig.

A problémával kapcsolatban megkerestük a Magyar Közút Zrt.-t, akik közölték:

„A baleseti kockázatok csökkentése érdekében végeztünk mikromarási munkákat az érintett szakaszon, ezzel a felület érdességét érdemben tudtuk növelni, így az arra közlekedő járművek csúszási ellenállása és tapadása nőtt, a fékútjuk pedig rövidebb lett. Ez nem egyedi műszaki megoldás, más megyékben és útszakaszokon is eredményesen alkalmazunk ilyen jellegű áthidaló beavatkozásokat, nemrégiben Győrújbaráton is ilyen technológiát használtunk egy ív korrekciója során.” 

Azt is elmondták, figyelni fogják, hogy valóban sikerül-e ezzel csökkenteni a balesetek számát. „Bár az elmúlt napokban szinte már nyári idő köszöntött be, de néhány hete még téli üzemben dolgoztunk, az elhúzódó téli időjárás miatt csak nemrégiben indíthattuk el a rendelkezésünkre álló források erejéig a felújítási, javítási és egyéb tavaszi üzemeltetési munkákat” - tették hozzá, és közölték, a burkolatfestésről gondoskodni fognak az 1401-esen.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.