Kommentekkel magyarázzuk el, miről szólnak valójában a nagy filmklasszikusok

Nem újdonság, hogy sokat lehet tanulni az anonim kommentelőktől, akár a politikát, akár a csajozást vesszük. Ezúttal a művészetben igyekszünk ügyesen eligazítani az olvasókat: az ország egyik legrégebbi online filmrajongó közössége, a port.hu kommentelői segítenek értelmezni 20, mint kiderült méltatlanul túlsztárolt filmklasszikust. Egy-egy, a filmek adatlapjai alól önkényesen kiválasztott, őszinte kommenttel tesszük helyre a nagy félreértéseket. (A kommentek a képre kattintva olvashatók.)

Casablanca (1942, r.: Kertész Mihály)

Keresztapa (1972, r.: Francis Ford Coppola)

2001: Űrodüsszeia (1968, r.: Stanley Kubrick)

A jó, a rossz és a csúf (1966, r.: Sergio Leone)

Francia kapcsolat (1971, r.: William Friedkin)

A nyolcadik utas: a Halál (1979, r.: Ridley Scott)

Amadeus (1984, r.: Miloš Forman)

Psycho (1960, r.: Alfred Hitchcock)

Nagymenők (1990, r.: Martin Scorsese)

Kramer kontra Kramer (1979, r.: Robert Benton)

Kánikulai délután (1975, r.: Sidney Lumet)

M – Egy város keresi a gyilkost (1931, r.: Fritz Lang)

Bonnie és Clyde (1967, r.: Arthur Penn)

Berlin felett az ég (1987, r.: Wim Wenders)

Haragban a világgal (1955, r.: Nicholas Ray)

A máltai sólyom (1941, r.: John Huston)

Rosemary gyermeke (1968, r.: Roman Polański)

Ponyvaregény (1994, r.: Quentin Tarantino)

Csillagosok, katonák (1967, r.: Jancsó Miklós)

Szuperbojz (2009, r.: Kabay Barna)

A fenti filmekről a cikk alatt kommentekben lehet lerántani a leplet!