1,7 milliárdért hirdették az Erzsébet-utalványokat az ATV-n, többért mint bárhol máshol

Szokákos nyitó oldalpár a Modern Media Group-féle, Habony Árpád által tulajdonolt Lokálban: balra oldalas Erzsébet utalvány-reklám, jobbra Nemzeti Kereskedőház-kampány.Fotó: 444

Öt éve próbálja kideríteni az Átlátszó, hogy hol, milyen értékben (és egyáltalán minek) helyez el hirdetéseket az utalványokat forgalmazó Erzsébet Utalványforgalmazó Zrt., de az állami cég mindaddig megtagadta az adatszolgáltatást, míg nem a lap újságírói bíróságra vitték az ügyet és 2017-ben jogerősen meg is nyerték az adatnyilvánossági pert. 

„Az Erzsébet Utalványforgalmazó azonban a jogerős bírósági ítélet ellenére sem adta ki az adatokat, ezért büntetőfeljelentést tettünk a cég ellen a rendőrségen” 

- írja az újság. Ettől már az állami cégnél is megrendültek, és végül kiadták az adatokat. 

A számokból két dolog látszik: egyrészt, hogy az utalványforgalmazó egyre bátrabban szórta ki hirdetésre a milliárdokat, másrészt hogy a pénz elosztása nyilvánvaló politikai szempontok szerint történt. 2011-ben 187 millió, 2012-ben 1,1 milliárdot, 2013-ban 1,2 milliárdot, 2014-ben 198,5 milliót, 2015-ben 976 milliót, 2016-ban már  2,5 milliárd forintot költöttek reklámokra. 

Az adatszolgáltatás hiányos volt, de 6,2 milliárdot így is biztosan elköltött a cég hirdetésekre. Itt a toplista: 

  • ATV: 1,7 milliárd 
  • ECHOT TV: 1,3 milliárd
  • Magyar Idők: 995 millió 
  • Modern Media Group: 688 millió 
  • (A már megszűnt) Helyi Téma: 470 millió
  • Magyar Hírlap: 270 millió 
  • A Pesti Srácokhoz köthető SA Day Kft.: 210 millió 
  • Magyar Demokrata: 200 millió
  • Pesti Srácok: 100 millió.

(Átlátszó)

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.