1,7 milliárdért hirdették az Erzsébet-utalványokat az ATV-n, többért mint bárhol máshol

media
2018 május 10., 04:59
comments 137
Szokákos nyitó oldalpár a Modern Media Group-féle, Habony Árpád által tulajdonolt Lokálban: balra oldalas Erzsébet utalvány-reklám, jobbra Nemzeti Kereskedőház-kampány.
photo_camera Szokákos nyitó oldalpár a Modern Media Group-féle, Habony Árpád által tulajdonolt Lokálban: balra oldalas Erzsébet utalvány-reklám, jobbra Nemzeti Kereskedőház-kampány. Fotó: 444

Öt éve próbálja kideríteni az Átlátszó, hogy hol, milyen értékben (és egyáltalán minek) helyez el hirdetéseket az utalványokat forgalmazó Erzsébet Utalványforgalmazó Zrt., de az állami cég mindaddig megtagadta az adatszolgáltatást, míg nem a lap újságírói bíróságra vitték az ügyet és 2017-ben jogerősen meg is nyerték az adatnyilvánossági pert. 

„Az Erzsébet Utalványforgalmazó azonban a jogerős bírósági ítélet ellenére sem adta ki az adatokat, ezért büntetőfeljelentést tettünk a cég ellen a rendőrségen” 

- írja az újság. Ettől már az állami cégnél is megrendültek, és végül kiadták az adatokat. 

A számokból két dolog látszik: egyrészt, hogy az utalványforgalmazó egyre bátrabban szórta ki hirdetésre a milliárdokat, másrészt hogy a pénz elosztása nyilvánvaló politikai szempontok szerint történt. 2011-ben 187 millió, 2012-ben 1,1 milliárdot, 2013-ban 1,2 milliárdot, 2014-ben 198,5 milliót, 2015-ben 976 milliót, 2016-ban már  2,5 milliárd forintot költöttek reklámokra. 

Az adatszolgáltatás hiányos volt, de 6,2 milliárdot így is biztosan elköltött a cég hirdetésekre. Itt a toplista: 

  • ATV: 1,7 milliárd 
  • ECHOT TV: 1,3 milliárd
  • Magyar Idők: 995 millió 
  • Modern Media Group: 688 millió 
  • (A már megszűnt) Helyi Téma: 470 millió
  • Magyar Hírlap: 270 millió 
  • A Pesti Srácokhoz köthető SA Day Kft.: 210 millió 
  • Magyar Demokrata: 200 millió
  • Pesti Srácok: 100 millió.
link Forrás

(Átlátszó)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.