Valósággal rimánkodik utasai bocsánatáért a Nyugat-Japán Vasúttársaság, miután péntek reggel a Notogawai állomáson a mozdonyvezető elnézte az időtáblát, 7.12 helyett 7.11-kor zárta az ajtókat, és végül 25 másodperccel korábban hagyta el a peront, mint kellett volna. A rimánkodás nem túlzás, a közlemény szerint
„az utasainknak okozott hatalmas kellemetlenségre nincs mentség”.
A 12 kocsival közlekedő vonat két órás menetideje végén, 9.14-kor kellett, hogy megérkezzen Hyogo prefektúra Nishi Akashi megállójába.
Ez pontosan meg is történt, csakhogy az 1 perccel korábban záródó ajtók miatt több utas is, aki épp munkahelyére igyekezett volna péntek reggel, az állomáson ragadt.
A mozdonyvezető a közlemény szerint gyorsan felismerte, hogy hibázott, de miután úgy látta, senki nincs a peronon, már nem korrigált. Pechére többen is voltak, akik emiatt lemaradtak a vonatról, és volt aki panaszt is tett a társaságnál.
A lecsúszottak kénytelenek voltak emiatt a 7 perccel később, 7.19-kor startoló vonattal menni, ami viszont csak 9.20-ra ért Nishi Akashiba. Emiatt többen elkéshettek munkahelyükről, és ezt Japánban igen komolyan veszik, a vasútcég ezért nem aprózta el a bocsánatkérést:
„Ki fogjuk vizsgálni és értékelni a vezetők teljesítményét, és biztosítjuk, hogy hasonló incidens nem fordul elő többet” - üzent a mozdonyvezetőnek is közleményében a vasúttársaság. (SoraNews24)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.