Nagy-Britannia útjain kísérleti jelleggel bevezetik az okos közlekedési lámpákat, amik elvileg mindig zöldre váltanak, amikor egy autó arra jár, és éppen felesleges lenne a piros jelzés. Az AECOM rendszerét a yorki A59-es úton fogják bevetni.
Az újfajta közlekedési lámpáknak hála elvileg az, aki betartja a sebességkorlátozást, legrosszabb esetben is akkor ér oda a következő lámpához, amikor az zöldre vált, de hogy pontosan hogyan kell ezt elképzelni (hiszen elvileg a hagyományos közlekedési lámpás rendszer is hasonló elven kellene, hogy működjön), az a Telegraph cikkéből nem derül ki.
A Nemzeti Infrastrukturális Bizottság (NIC) írt ki versenyt, és ez a koncepció nyert az öt versengő közül. A rendszert úgy szeretnék kialakítani, hogy az utak alkalmasak legyenek majd a folyamatosan fejlesztett és már sok helyen tesztüzemben az utakon közlekedő önvezető autóknak.
Tavaly májusban azt jelentették be, hogy Milton Keynes lesz az első város, ami hasonló, okos közlekedési lámpákat helyez működésbe, ami ott, ahol sok jármű torlódik fel, úgy változtatja meg a jelzőlámpák fényeit, hogy könnyítsen a zsúfoltságon. A Vivacity Labs fejlesztése főleg a mentőknek, buszoknak és biciklistáknak segíthet. A város 3 millió fontot adott a rendszerre, ami elvileg szeptemberben indul el.
A dugók elkerülésére egyébként jó pár éve vannak ingyenes appok. (Telegraph)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.