A választás előtt 7 milliárdból ment a kormányzati agymosás, -centrifugálás és -szárítás

Az Átlátszó két adatigényléssel megszerezte a február 1-től április 8-ig megrendelt állami hirdetések dokumentációját a Miniszterelnöki Kabinetirodától, ami igénylésenként 13 200 forintot kért a szkennelt pdf-ekben elküldött adatokért.

Kiderült, hogy a hivatalos választási kampányban a kormány nettó 6,9 milliárd forintot költött hirdetésekre:

  1. Eredménykommunikációra (2018.02.01.-03.12.) 3 milliárd forint ment el.
  2. Március 15-re (2018.03.01.-03.15.) 469,5 millió forintot költöttek.
  3. A téli rezsicsökkentés (2018.03.23.-04.08.) reklámozása 1 milliárd forintunkba került.
  4. Az ENSZ elleni hergelésre (2018.03.01.-31.) 1,1 milliárd forint közpénzt fordítottak.
  5. A rasszista húrokat pengető Stop migránsok (2018.03.26.-04.15.) 1,1 milliárd forintot ért.
Fotó: Mehmet Yilmaz/Anadolu Agency

Az Átlátszó szerint az eddigi kampányokhoz képest változás, hogy látványosan kevesebb volt a közterületi hirdetés (óriásplakát, citylight), miközben nagyon megnőtt a tv-reklámok száma.

A 6,9 milliárd forintból 3,8 milliárd a 2015 decemberében bejegyzett Magno Studio Kft.-hez került, az vitte az eredménykommunikációs kampány második, 2,8 milliárd forintos részét, és a téli rezsicsökkentés reklámozásának első, 920 millió forintos részét.

Az Átlátszó említette azt is, hogy a Mészáros Lőrinchez, Andy Vajnához és Habony Árpádhoz köthető médiumokon felül az ATV 29 millió forintot kapott a választás előtti kampányokból (5,6 milliót a március 15-ét reklámozó tv-spotokért és 23,5 milliót a stopmigránsos hirdetésekért), míg a Népszava 7,7 millióval gazdagodott a nyomtatott lapban és online változatán megjelenő március 15-i hirdetésekért. (Átlátszó)