Az Átlátszó két adatigényléssel megszerezte a február 1-től április 8-ig megrendelt állami hirdetések dokumentációját a Miniszterelnöki Kabinetirodától, ami igénylésenként 13 200 forintot kért a szkennelt pdf-ekben elküldött adatokért.
Kiderült, hogy a hivatalos választási kampányban a kormány nettó 6,9 milliárd forintot költött hirdetésekre:
Az Átlátszó szerint az eddigi kampányokhoz képest változás, hogy látványosan kevesebb volt a közterületi hirdetés (óriásplakát, citylight), miközben nagyon megnőtt a tv-reklámok száma.
A 6,9 milliárd forintból 3,8 milliárd a 2015 decemberében bejegyzett Magno Studio Kft.-hez került, az vitte az eredménykommunikációs kampány második, 2,8 milliárd forintos részét, és a téli rezsicsökkentés reklámozásának első, 920 millió forintos részét.
Az Átlátszó említette azt is, hogy a Mészáros Lőrinchez, Andy Vajnához és Habony Árpádhoz köthető médiumokon felül az ATV 29 millió forintot kapott a választás előtti kampányokból (5,6 milliót a március 15-ét reklámozó tv-spotokért és 23,5 milliót a stopmigránsos hirdetésekért), míg a Népszava 7,7 millióval gazdagodott a nyomtatott lapban és online változatán megjelenő március 15-i hirdetésekért. (Átlátszó)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.