A Toyota friss sajtóközleményéből kiderült, hogy 2018 első négy hónapjában sem lanyhult a kínaiak e-autó étvágya, 119 százalékkal növekedett az eladás.
A kínai vásárlók körében népszerűek a mostanában elérhető olcsóbb típusok, és ennek nagy hatása van a globális piacra.
A kínai márkák világszintű részesedése 35-ről 46 százalékra ugrott 2018 első negyedévében, és további növekedés várható, hiszen ki fognak lépni a világpiacra.A második helyen Európa áll 74 százalékos növekedéssel és 46 500 eladott autóval.
Norvégia az első, de szorosan követi Németország, ahol 76 százalékos növekedéssel 9 300 autót adtak el.
Az ipari és információtechnológiai minisztérium 2017-es közleménye szerint az évi 30 ezernél több hagyományos robbanómotoros autót gyártó cégeknek 2019-től eladásaik legalább 10 százalékát alternatív hajtáslánc technológiát alkalmazó modellekkel kell teljesítenie. Az arány 2020-ban 12 százalékra emelkedik.
Maguk felé hajlik a kezük
A követelményrendszer német autógyárak által erősen kritizált egyik előírása szerint a gyártási kvóta teljesítéséhez szükséges pontokat kizárólag a kínai hatóságok által jóváhagyott akkumulátortípusokkal szerelt elektromos autókkal lehet megszerezni. Az engedélyezett listán pedig kizárólag kínai akkumulátorgyártók szerepelnek.
Az új hajtáslánc technológiát képviselő autókra (New Energy Vehicle, NEV) adott állami támogatásnak köszönhetően Kína a tisztán elektromos és hibrid járművek legnagyobb piacává vált. (MTI)
Franciaországban és az Egyesült Királyságban ugyanakkor gyengék az eredmények, a vezető márkák két-számjegyű százalékos visszaesést produkáltak, jól mutatva, hogy a valóban élhető, praktikus megoldást a vásárlók nagyobb része még mindig a hibrid elektromos autókban látja.
Az EV világranglistában a Tesla az első márka, csoportszinten pedig a Renault-Nissan-é a vezető hely. Az új Model 3 érkezése nagy lökést adott a Tesla márkának. Közel 7000 darab fogyott belőle, és így bekerült a modellek szerinti világranglista Top 10 autója közé. Ezt a listát a BAIC EC vezeti, melynek összes példányát Kínában értékesítették.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.