A magyar Lidl 2019 végére kivezeti a kínálatából az egyszer használatos műanyag cuccokat

gazdaság
2018 július 04., 12:39

A Lidl Magyarország 2018 áprilisában bejelentette, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkenti a műanyag felhasználását, most pedig újabb intézkedést vezet be: 169 áruházában 2019 végéig megszünteti az egyszer használatos műanyag termékek (szívószálak, eldobható műanyag poharak, műanyag tányérok és evőeszközök, műanyag fültisztító pálcikák) értékesítését.

A cég jövő év végéig minden raktárkészletét értékesíteni szeretné, hogy közben fokozatosan átálljon a környezetkímélőbb alternatívákra. Például augusztusban a Lidl sajátmárkás energiaitalok papírtálcáiról eltűnik a műanyag, így évente közel 5 tonnával kevesebb fóliát kell majd csomagolásra felhasználni.

A Lidl és a Kaufland áruházakat is tulajdonló Schwarz-cégcsoport egységes intézkedéseket vezet be világszerte a műanyag-felhasználás csökkentésére és a műanyagok forgalomból történő folyamatos kivonására. (Napi)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.