Ugyan a brit adatvédelmi hatóság a lehető legnagyobb pénzbírságot szabta ki rá, a Facebook gyakorlatilag egy körmössel megúszta, hogy kiadta több millió felhasználója érzékeny személyes adatait a Cambridge Analytica nevű cégnek, amely aztán ezeket a felhasználói adatokat felhasználva előbb a Brexit-kampányba, majd Donald Trump választási kampányába is besegített.
A brit adatvédelmi hatóság félmillió fontra bírságolta a céget, de ez az összeg eltörpül a Facebook több milliárd dolláros éves árbevétele mellett. És tán amellett is, hogy a Facebook 87 millió felhasználója adatait adta ki. A hatóság azonban nem tehetett mást, ennél nagyobb bírságot a szabályok alapján nem szabhatott ki. Pedig vizsgálatuk során megállapították, hogy "a Facebook a törvényt megkerülve nem gondoskodott felhasználói adatainak biztonságáról", illetve "nem tette átláthatóvá, hogy felhasználói adatait más szereplők begyűjthették". (Via The New York Times)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.