A HVG ír arról, hogy a keszthelyi rendőrség megszüntette a nyomozást annak a pedagógusnak az ügyében, akiről még márciusban derült ki, hogy a helyi Vajda János Gimnázium biológia-szakkörein rendszeresen végeztet élveboncolást a diákokkal.
A lap cikke szerint gyakorlat volt, hogy a gyerekek élő és elpusztult állatokat, tetemeket, vaddisznófejeket boncoltak iskolai keretek között. Egy élő tengerimalac boncolásáról videófelvétel is készült, és amikor erről értesült, végül a gimnázium egyik volt diákja tett feljelentést.
A rendőrség nyomozott, de végül nem állapított meg állatkínzást. A szakkörbe 13-18 év közötti gyerekek jártak, a foglalkozásokba a szomszédos katolikus általános iskola tanulóit is bevonták.
A mobiltelefonnal készítettek videón látszik, ahogy egy kikelés előtt lévő kiscsibét boncolnak a gyerekek, az állatot láthatóan ők is megsajnálják, és szólnak a tanárnak, hogy „még csipog”, illetve hogy „még rugdos”. Erre a tanár úgy válaszol,
„Tök mindegy, úgyis elvérzik már szegény”.
A HVG márciusi cikkének megjelenése után a szakkört vezető tanár, dr. Gidó Zsolt hirtelen eltűnt a gimnáziumból. Az esetek nyilvánosságra kerülését követően a Tetovált Állatmentők Állatvédelmi Egyesület büntetőeljárást kezdeményezett.
A történet azzal kerek, hogy egyrészt a tankerület nem reagált a lap kérdéseire, cserébe az önkormányzati Keszthelyi Televízió úgy állította be az esetet, mint ami megpróbálja lejáratni a fideszes városvezetést a közelgő választások előtt. (HVG)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.