A tömegközlekedési szakszervezet hőségriadó idején járatcsökkentéssel védené a sofőröket

közlekedés
2018 augusztus 01., 12:53
comments 114

A Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetsége (KSZOSZ) szerint a hőségriadó idején ritkítani kellene a közösségi közlekedési járatokat délelőtt 11 és délután 3 óra között, hogy hosszabb fizetett pihenőidőkkel csökkentsék a járművezetők leterheltségét, és a baleseti kockázatot.

A szakszervezet közleménye szerint a KSZOSZ hamarosan írásban kéri az üzemeltető önkormányzatokat és a szolgáltatást megrendelő cégeket – a fővárosban a Budapesti Közlekedési Központot (BKK) –, hogy mielőbb dolgozzanak ki kánikulai menetrendet, ami a szokásosnál jóval kevesebb járat indítását tartalmazza.

A szakszervezet a közleményben kiemelte, hogy a kánikula a közösségi közlekedésben dolgozó járművezetőkre legalább olyan hatással van, mint az utasokra, de a vezetők nem szállhatnak le néhány megálló után.

Nemes Gábor, a KSZOSZ elnöke úgy látja, hogy a hosszan tartó hőségben nincs olyan munkavédelmi intézkedés, amivel meg lehet óvni a járművezetőket a forróság hatásaitól. A szakszervezet által javasolt „közlekedési sziesztát” elsősorban azokon a járatokon vezetnék be, amiken nem légkondicionált járművek közlekednek. A tartós kánikulában a légkondicionáló sem sokat segít, hiszen az ajtókat 1-2 percenként ki kell nyitni, nincs is idő lehűteni a belső teret – mondta Nemes Gábor.

Az MTI által idézett közleményben nincs szó arról, hogy mi lenne a megoldás arra, hogy így az utasok dugig tömnék a járatokat.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.