Nyilvánosságra kerültek részletek arról, miért történt a márciusi nepáli repülőgép-katasztrófa, a vizsgálat pedig arra jutott:
Abid Sultan kapitány lelkileg összeomlott az úton.
A kapitány sírt az utazás közben, miután egy kollégája megkérdőjelezte a képességeit. Útközben folyamatosan dohányzott, és azt bizonygatta a fiatal és tapasztalatlan másodpilótának, hogy valójában jók a képességei.
A másodpilóta, Prithula Rashid csak nemrég szerezte meg a képesítést, és korábban még soha nem landolt a katmandui repülőtéren. A kapitány szövegétől és stresszelésétől viszont ő is teljesen megzavarodott. Neki kellett volna letennie a gépet Nepál egyetlen nemzetközi repülőterén, ahol híresen nehéz a leszállás, mert keskeny a pálya, és a Himalája szegélyezi.
Leszállás közben utolsó pillanatban váltottak irányt, de nem lassítottak eléggé, a gép lezuhant. 51 ember halt meg, köztük a két pilóta, húsz ember szinte hihetelen módon, de megmenekült. Ez volt a legsúlyosabb repülőgép-katasztrófa Nepálban 1992 óta.
Két hónappal korábban egy thai repülő zuhant le ugyanitt, akkor 113 ember halt meg. Nepálban gyakoriak a balesetek, légitársaságaik ki vannak tiltva az EU légteréből. (Guardian)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.