A Google titokban adatokat vett rólad a Mastercardtól, így már azt is megfigyeli, hogy mit vásároltál a boltban a való életben

A Bloomberg bombasztorija szerint a Google egy titkos üzlet keretében Mastercard-felhasználók millióinak IRL bankkártyás vásárlási adatait vásárolta meg a kártyacégtől, méghozzá azért, hogy a rengeteg adat segítségével pontosabban ki tudja mutatni a reklámozók felé, hogy mennyire hatásosak az online Google-hirdetések. A megállapodást mindkét fél eltitkolta, így a gyanútlan Mastercard-tulajdonosok sem tudhatták, hogy a hátuk mögött eladták a vásárlási adataikat, míg a gazdasági hírügynökség le nem leplezte a sztorit.

Az üzlet lényege a gyakorlatban a következő: a Google az adatok birtokában ki tudja szúrni, ha egy bármilyen Google-accountba belépett felhasználó rákattint egy Google-hirdetésre, majd nem vásárolja meg online a terméket, de 30 napon belül mégis beszerzi azt a Mastercard bankkártyájával egy fizikai világban létező boltban. Ebben az esetben a hirdetés megrendelője értesítést kap a keresőcégtől arról, hogy "offline bevétele" keletkezett a hirdetés nyomán.

Ez a módszer az olyan termékek hirdetéseinél lehet hasznos - mármint a hirdető és a Google, nem a vásárló szempontjából - amiknél jellemző, hogy a vevők a hirdetéseket látva azokat először egy fizikai boltban szeretik kipróbálni, majd később esetleg online is rendelni belőlük. Ilyenek például a ruhák vagy az illatszerek.

A Google azt állítja, hogy az adatok anonimizáltak, vagyis hogy személy szerint ők nem tudják és nem is akarják tudni, konkrétan ki vásárolt meg offline egy X terméket. Ők csak annyit tudnak meg, hogy hányan és milyen értékben vettek olyanok egy árucikkből, aminek korábban megnézték a reklámját. A Mastercard ugyancsak azt bizonygatja, hogy ő maga sem tudja, melyik ügyfele konkrétan mit vásárol.

Azt nagy általánosságban, cégnevek említése nélkül tavaly árulta el a Google, a Store Sales Measurement nevű szolgáltatásának a bevezetésekor, hogy külső partnerektől megszerezte az amerikai bankkártyás tranzakciók adatainak 70 százalékát.

Azt azonban eddig nem lehetett tudni, hogy a cég képes összekötni a bolti vásárlások és az online kattintások adatait.

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.