A szombat esti vihar miatt változik a villamosközlekedés Hűvösvölgy és Budagyöngye között - közölte a BKK vasárnap este az MTI-vel. Az 56-os és a 61-es villamosok a dél-budai végállomásoktól csak Budagyöngyéig közlekednek, Budagyöngye és Hűvösvölgy között 61-es jelzéssel pótlóbuszok járnak, amelyek a 956-os autóbusz megállóiban állnak meg. Az óvatos közlés szerint
a villamosforgalom az érintett szakaszon a hét második felében indulhat újra.
A szombat esti viharos esőzés több villamos vonalon fennakadásokat okozott. Több helyen a vágányokra került hordalék, illetve leszakadt ágak képeztek akadályt. Miután a Facebookon kezdett terjedni egy fotó a nemrég fejújított pályaszakaszon a sínek alatt tátongó lyukról, a BKV már pár órával ezelőtt kiadott egy közleményt.
Ebben elismerik, hogy a 61-es villamos vonalán a Kelemen László utcánál a hatalmas mennyiségű víz kimosta a sínek alól a zúzottkő ágyazatot, de szerintük ez annak ellenére történt, hogy
„a 2017-ben végrehajtott támfal-megerősítési és pályafelújítási munkák a tervek szerint, megfelelő minőségben lettek végrehajtva.”
A BKV szerint „az éjszakai esőzés következményeként keletkezett hiba oka, hogy az érintett területen gyűlik össze a hegyoldalból két irányból is ide folyó csapadékvíz, amely csak a villamos pályán keresztül tud a vízgyűjtőként funkcionáló Ördög-árokba jutni. A havária jellegű esőzés során olyan mennyiségű víz gyűlt össze, amelyet a pálya víznyelői már nem tudtak elvezetni, a nagy mennyiségű csapadék így utat talált magának a vasúti pálya felépítményén keresztül, elhordva a töltésoldalt.”
A helyreállítás során a BKV a kivitelezővel együttműködve olyan megoldást keres, amely hosszú távon megoldást biztosít a közutakról a villamos pályára kerülő csapadékvíz elvezetésére az Ördög-árokba. A hibahelyen nagy keresztmetszetű áteresz épül, amely extém mennyiségű csapadék elvezetésére is alkalmas - olvasható a közleményben, amely
arra nem tér ki, hogy ez a megoldás a korábbi felújításkor miért nem ötlött senkinek az eszébe.
Mivel a vihar által okozott károsodás még nem ítélhető meg teljes körűen, ezért a forgalom beindulását követően szükség lesz sebességkorlátozás bevezetésére - teszi még hozzá a BKV.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.