Európai összehasonlításban is nagyon kevés az egy főre jutó zöldfelület aránya Budapesten, és ez az arány a város közepén csak rosszabb.
Lehetne a rossz levegő ellen tenni, például gyarapítani a zöldterületek arányát, csillapítani a belvárosi autós közlekedést, de az elmúlt években sajnos nem fordult meg a trend: mélygarázs épül a Nádor téren, beépítik a Ligetet, Óriáskerék és vurstli tette tönkre az Erzsébet teret, és a Városháza park sem készült el, pedig erre 2010-ben a főpolgármester ígéretet tett.
Sőt, mint írtuk, a park helyén továbbra is 241 helyes parkoló várja a városházi dolgozókat, akik egyébként a város legjobb közlekedési csomópontja közelében dolgoznak: három metró, buszok és villamosok garmadája tenné kényelmesebbé az utazást a reggeli és a délutáni csúcsban.
Olvasónk küldött képet a kérdéses parkolóról, amely tehát mégsem park lett: sőt, olyannyira nem gondolkodik a városvezetés parkban, hogy idén nyáron frissen leaszfaltozták az egészet - a kép nyár közepén készült, azóta haladtak, még több aszfalt került a salakos talajra:
Mint olvasónk írja, a vízelvezetés egyáltalán nincs megoldva, esőben bokáig ér a víz.
Lehet, hogy a leszállópályára emlékeztető felfestés valójában hidroplánok fogadására teszi majd alkalmassá a parkolót.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.