Nyolcvannégy évesen elhunyt szerdán New Yorkban Arthur Mitchell, az első nemzetközi hírű afroamerikai balett-táncos, aki kitaposta az utat a feketék előtt a balett addig fehérek számára fenntartott világába.
Arthur Mitchell 1956-ban balett-történelmet írt azzal, hogy
mindössze 22 évesen, első afroamerikai táncosként egy nagynevű balett-társulat, a New York City Ballet vezető táncosa lett.
Tizenhárom évvel később, 1969-ben újabb fejezetet nyitott a tánctörténelemben azzal, hogy Martin Luther King egy évvel korábbi halála által cselekvésre sarkallva megalapította a világ első "fekete" balettiskoláját és -társulatát, a világhírű Dance Theater of Harlem-et.
A New York Times szerint főleg két szerepe hozott neki nemzetközi hírnevet: 1957-ben Diana Adams oldalán lépett fel az Agon című táncjátékban, amelyet George Balanchine írt Igor Sztravinszkij zenéjére, öt évvel később pedig Puck szerepét alakította a Szentivánéji álomban.
A lapnak adott egyik interjúban legnagyobb eredményének azt nevezte, hogy a társadalommal dacolva bevitte a feketéket egy több évszázados művészeti ágba. A Mitchell által alapított, a 20. század úttörőjének számító balett-társulat, a Dance Theatre of Harlem tavaly novemberben Budapesten is fellépett. (MTI)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.