Tovább akarsz élni? Akkor ennyit kell edzened

A testmozgás jó. Nem feltétlenül arra, amiért sokan elkezdik, hogy súlyt veszítsenek, de a rendszeres testmozgás nagyban csökkenti az idő előtti halálozás kockázatát. Ezt érdemes fejben tartani addig, amíg eljutunk a cikk végére, hogy nehogy pánikba essünk attól, mennyit is kéne mozognunk egy héten, hogy a lehető legegészségesebbek legyünk.

Az amerikai egészségügyi minisztérium elkészítette legújabb ajánlását (.pdf) arról, hogy mennyi mozgás is lenne ajánlott minden egyes korosztálynak. Ne is habosítsunk tovább, nézzük az ajánlásokat!

A legkönnyebb dolguk az óvodásoknak van. A minisztériumi ajánlás szerint ugyan a 3-5 éveseknek napi három óra testmozgásra van szükségük, de a testmozgás alatt itt olyasmire gondolnak, amit a 3-5 évesek életvitelszerűen is művelnek: ugrálás, fogócskázás, pancsolás a medencében, rohangálás a ház körül.

Az iskolások, a 6-17 éves korosztály számára ennél már komolyabb edzésre van szükség. Ebben a korban az izmokat, a csontozatot és a fizikai állóképességet kell leginkább erősíteni. Vagyis iskoláskorú gyermekeinknek napi egy óra intenzív testmozgásra van szükség, vegyesen súlyzózásra, a csontokat erősítő ugrókötelezésre vagy gyors irányváltást követelő testmozgásra, illetve bármi olyanra, ami felpörgeti a szívverést.

Az aktív korúak, a 18-64 éveseknél kezdődnek a bonyodalmak. A minisztériumi ajánlás szerint kétnaponta hetente két nap összesen* legalább 150 perc mérsékelt, vagy 75 perc intenzív edzésre lenne szükség. Intenzív alatt a futást, úszást, hegymászást, súlyzózást értik, mérsékeltnek elmegy a kényelmes tempójú bebiciklizés a munkahelyre, vagy a tempós séta hazafele.

65 év felett is ajánlott heti 150 perc mérsékelt, vagy 75 perc intenzív testedzés. Az idősebbeknek külön ajánlják az egyensúlyt javító edzéseket.

Mi van, ha ennyit nem tudunk edzeni?

Amíg legalább valamennyi testedzésre képesek vagyunk, nincs nagy katasztrófa. Ha követjük a minisztériumi ajánlásokat, akkor azokhoz képest, akik semmilyen testedzést nem végeznek, 32 százalékkal csökken a halálozás kockázata. Ha viszont legalább heti egyszer sétálunk egy órát, vagy heti négyszer 15 percet, már 19 százalékkal csökken a halálozás kockázata. Vagyis már minimális testmozgással is rengeteget javíthatunk kilátásainkon. (Via Popsci)

*Javítva 2018. 11. 18-án 8:49-kor. Mindenkitől elnézést, aki miattam nyomott le szombat este egy 75 perces intenzív edzést!

November végén 476 újság, rádió, tévécsatorna és internetes oldal ajándékozta oda magát nemzetstratégiai közérdekből az új fideszes médiaalapítványnak, az eddiginél is jobban a kormány felé hajlítva a magyar nyilvánosságot.

A 444 nem közpénzből működik, és szerencsére senki sem tud bennünket a Fidesznek ajándékozni.

A hosszú távú, biztos működéshez viszont a te segítségedre is szükségünk van. Idén 50 millió forintot szeretnénk olvasóinktól összegyűjteni, 36 millió már összejött, ezt nagyon köszönjük!

Hogy elérjük a kitűzött célt, kérjük támogasd rendszeresen a 444-et!

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.