Addig gyűlölködött a Habony-média Szlovéniában, hogy kampány indult ellenük

A Magyar Narancs írt cikket arról, hogyan reagált a szlovén közélet Habony Árpádhoz köthető új médiumok megjelenésére. 

A lap többször is cikkezett már arról, hogy Orbán Viktor tanácsadója üzlettársán, Schatz Péteren keresztül egy televíziótársaságot és egy újságot is vásárolt Szlovéniában, hogy exportálja a magyar kormányzati kommunikációt és támogassa a magyar kormányfő szövetségesét, a Szlovén Demokrata Pártot (SDS) vezető Janez Janša-t.

Orbán Viktor jobbján Habony Árpád a 2010-es kampánybanFotó: Orbán Viktor/Facebook

A cégekben Schatz tulajdonostársai más SDS-es politikusok és üzletemberek is. A párt hiába szerezte meg a legtöbb szavazatot a választásokon, kormányt alakítani nem tudott.

A Nove24TV és a Demokracija azóta is sűrű álhírgyártással és migránsozással vesz részt a szlovén közéletben, és ezt olyan elánnal csinálták, hogy több civil szervezet megelégelte a dolgot, és kampányt indított a médiumok rasszista és kirekesztő tartalmai ellen.

Egész konkrétan azt akarják elérni, hogy a nagy multinacionális és állami cégek ne hirdessenek ilyen vállalhatatlan csatornákon.

A Citizen D nevű civil szervezet szerint feltűnő, hogy az állami telekomcég, a Telekom Slovenija azután kezdett hirdetni a Nova24TV-n, hogy a csatorna felhagyott a cégről szóló oknyomozó riportokkal. Azt írják, egy állami cég nem engedheti meg magának, hogy egy ennyire pártos (ellenzéki!), raádásul álhírekkel operáló csatornán népszerűsítse magát. A Citizen D azt vívta ki az akcióval, hogy már ellenük is dolgozik a Nova24TV, lejárató anyagokat készítenek róluk.

Hasonló kampányt indított a kirekesztő médiumok ellen a Danes je nov dan (A mai egy új nap) nevű civil szervezet, ők viszont nemcsak a Telekom Sloveniját célozzák, hanem más nagy vállalatokat is, akik a Habony-féle szlovén - rasszistának, homofóbnak, szexistának és kirekesztőnek titulált - csatornákon hirdetnek. Hatásukra a Samsung már visszavonta hirdetéseit a Nova24Tv-ből, és ugyanezt  tervezi az A1 osztrák telekomcég.

A civilek a Narancs kérdésére küldtek néhány beszédes (és ismerős) címet is a helyi Habony-nyilvánosságból:

  • „A migránsok magukkal hozzák a nemi erőszak kultúráját Szlovéniába.”
  • „A külföldi média figyelmeztetése: ne érjünk hozzá a migránsokhoz, parazitával fertőzöttek.”
  • „Utolsó esély, hogy megakadályozzuk a saría elterjedését Szlovéniában.”
  • „A melegeknek nincsenek emberi jogaik.”
  • „Álhír arról, hogy egy migráns megpróbált megerőszakolni egy gyereket. Valójában sem a rendőrség, sem más nem hallott hasonló esetről a környéken.”
  • „Szintén álhír, ami arról számol be, hogy migránsok felgyújtottak egy sertésfarmot Németországban, mert ugye nem ehetnek disznót. Erre az esetre sem került elő semmiféle bizonyíték.”

(Magyar Narancs)

November végén 476 újság, rádió, tévécsatorna és internetes oldal ajándékozta oda magát nemzetstratégiai közérdekből az új fideszes médiaalapítványnak, az eddiginél is jobban a kormány felé hajlítva a magyar nyilvánosságot.

A 444 nem közpénzből működik, és szerencsére senki sem tud bennünket a Fidesznek ajándékozni.

A hosszú távú, biztos működéshez viszont a te segítségedre is szükségünk van. Idén 50 millió forintot szeretnénk olvasóinktól összegyűjteni, 36 millió már összejött, ezt nagyon köszönjük!

Hogy elérjük a kitűzött célt, kérjük támogasd rendszeresen a 444-et!

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.