Tarlós bevallotta: átverte a BKK vezetése az e-jegy rendszerrel

"A BKK vezetői nem követtek el olyasmit, ami valamilyen büntetőjogi tényállást kimerítene. (..)1 Ami miatt személyi konzekvenciákat kellett levonnom, az egy határozatlan, bizonytalankodó, félrevezető vezetői magatartás volt," mondta az e-jegy körüli botrányról a főpolgármester a Magyar Hírlapnak. Tarlós István kijelentette:

"Az utóbbi egy évben a központ vezetése jelezte ugyan, hogy bajok vannak a kivitelezővel, és azt is tudtuk, hogy ez egy problémás projekt. De mindig azt a tájékoztatást kaptuk, hogy a megoldás a küszöbön van. November 9-én hivatalosan bejelentette a BKK, hogy létrejött a megállapodás, majd néhány nap múlva kiderült, hogy ez nem egészen így van. Ezt nem hagyhattam következmények nélkül." 

Elárulta, hogy a projekt folytatásáról már tárgyalt Pintér Sándor belügyminiszterrel és Palkovics László innovációs és technológiai miniszterrel is, valószínű, hogy a főváros csatlakozni fog a Nemzeti Elektronikus Jegyrendszer platformhoz. Szerinte 

"semmiféle pénzügyi veszteség nincs, 2020 végére a projekt befejeződik. Majd a 2010 előtti kurzus által ittfelejtett Alstom-ügy miatt fogja Budapestet anyagi kár érni, az e-jegyrendszer miatt nem."

Pedig de, hogy milyen nagyságrendben bukott a főváros, arról tegnap írtunk. 

Fotó: botost/444.hu

A beszélgetés végén megkérdezték Tarlóst, hogy mint főpolgármester, mit szól a CEU-ügyéhez. Ezt válaszolta: 

"Nem is tudom… Mi köze a Fővárosi Önkormányzatnak a CEU-hoz? Honnan veszik, hogy a CEU a világ egyik legjobb egyeteme? Hány magyar és hány külföldi tanul ott? Mibe kerül a képzés? Folytat-e egyáltalán a CEU képzést hazájában, az Egyesült Államokban? Teljesítette-e valójában a CEU a jogszabályi előírásokat, vagy egyedüliként nem? Ha a nyilatkozók inkább a saját dolgukkal foglalkoznának, talán nem beszélnének annyi csacsiságot."