Trükközéssel szedhetik ki a pénzt a kormánypárti médiakonglomerátumból

Nagy kérdés, hogy hogyan szedik ki a "nyereséget" a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványból, világít rá a Népszava. A Transparency International Magyarország jogi igazgatója szerint mivel a hatályos törvények szerint nyereség nem csapódhat le az alapítványnál,

"elképzelhető, hogy a cégek nulla körüli eredményt, vagy kismértékű veszteséget produkálnak és mindegyik megállapodást köt egy vagy több külső céggel a reklámfelületeik értékesítésére. A reklámfelületek értékesítéséből származó haszon így másnál jelentkezik."

Ligeti Miklós szerint így kijátszhatóak a most érvényben lévő szabályok. A HVG erre rímelő törvényjavaslat előkészítéséről számolt be: 

állítólag a Fidesznél készül egy jogszabály, ami szerint a jövőben csak nonprofit alapon működő sajtótermékek fogadhatnak be állami hirdetéseket. 

Itt érdemes megjegyezni azt a tényt, hogy

a világon egyedülálló módon a magyar reklámpiac legnagyobb szereplője jelenleg a magyar kormányzat.

Az éves régiós CANnual Report reklámpiaci jelentés szerint a magyar állam kétszer annyit költött tavaly, mint a második helyezett: az állami 32 millió euró mögött a Magyar Telekom 15 millió eurós büdzséje áll.

November végén 476 újság, rádió, tévécsatorna és internetes oldal ajándékozta oda magát nemzetstratégiai közérdekből az új fideszes médiaalapítványnak, az eddiginél is jobban a kormány felé hajlítva a magyar nyilvánosságot.

A 444 nem közpénzből működik, és szerencsére senki sem tud bennünket a Fidesznek ajándékozni.

A hosszú távú, biztos működéshez viszont a te segítségedre is szükségünk van. Idén 50 millió forintot szeretnénk olvasóinktól összegyűjteni, 36 millió már összejött, ezt nagyon köszönjük!

Hogy elérjük a kitűzött célt, kérjük támogasd rendszeresen a 444-et!

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.