Nincs itt semmi látnivaló, csak a Facebook még a privát üzeneteid is eladta

TECH
2018 december 19., 9:23
comments 309

A Facebook a felhasználói privát üzeneteibe is hagyott bekukkantani más cégeket, derült ki a New York Times cikkéből. A lap szerint a Facebook üzleti partnereinek olyan szintű hozzáférést engedett saját felhasználóik adataihoz, amit a cég szabályzata tiltott volna. A Facebook korábban tagadta, hogy bármi ilyen történt volna.

A NYT cikke szerint több száz oldalnyi belső Facebook-feljegyzésük van az ügyről, de ezeket nem hozták nyilvánosságra. Annyit viszont elárultak, hogy a Facebook többek közt a Microsoftnak engedélyezte, hogy keresőjük, a Bing lássa minden Facebook-felhasználó barátainak listáját, a Sony és a Netflix pedig egyszerűen elolvashatták a Facebook-felhasználók üzeneteit. Pedig a felhasználók egyikhez sem adták a beleegyezésüket.

Mindennek természetesen az volt a célja, hogy a kiváltságos cégek olyan adatokhoz jussanak, amelyek segítségével hatékonyabban tudtak reklámozni, termékeket eladni a Facebook felhasználóinak. Az érintett cégek a New York Timesnak azt állították, hogy nem éltek vissza a Facebooktól szerzett felhasználói adatokkal, de ennek részleteire nem tértek ki.

Az újabb botrányra a Facebook szokás szerint csak semmitmondó közleményekkel válaszolt, amelyekben azt taglalták, hogy igyekeznek mindent megtenni azért, hogy felhasználóik bízzanak bennük. (Ars Technica)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére a közelmúltban a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg felületeinken. Ebben közösségként együttes a felelősségünk, a mienk kiemelt. Amíg újragondoljuk a teendőinket, nem minden cikkünk alatt lehet kommentelni. Egyszersmind kérjük és köszönjük, ha nem csak szabályzatunk betűjének, de a szellemének betartása felett is segítetek őrködni.

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt