5 millió forintnyi kártérítést ítéltek meg a koreai stewardesseknek, akiket kirúgtak, mert rosszul szolgálták fel a mogyorót a főnök lányának

külföld
2018 december 20., 06:03
comments 37

2014 végén a Korean Air légitársaság fedélzeti szolgáltatások részlegének vezetője, és a légitársaságot irányító Cso Jangho lánya, Cso Hjunah kirúgott két légiutaskísérőt, amiért azok nem porcelántányérban, hanem zacskóban szolgálták fel a mogyorót az utasoknak azon a járaton, amin Cso Hjunah is utazott. A nő annyira felidegesítette magát, hogy az éppen felszálló gépet is visszarendelte a New York-i reptérre, hogy a mogyorót rosszul felszolgáló stewardess és a vezető légiutas-kísérő leszállhasson. 

Később az is elterjedt Koreában, hogy a nő arra kényszerítette a kirúgott alkalmazottakat, hogy térden állva kérjenek bocsánatot tőle. Ezt Cso Hjunah tagadta, de az eset nyilvánosságra kerülése után személyesen is elment bocsánatot kérni stewardessekhez, és lemondott minden pozíciójáról nemcsak a Korean Airben, de a Cso család által vezetett Handzsin-konglomerátum más cégeiben is.

Cso bocsánatot kér (AFP)
photo_camera Cso bocsánatot kér (AFP)

A kirúgott alkalmazottak per indítottak a légitársaság ellen, 354 ezer dollárt követeltek. Ebből fejenként 18 ezret kaptak meg, ami kb. 5,1 millió forintnak felel meg.

photo_camera Fotó: AFP PHOTO / YONHAP

A botrány óta egyébként Cso Hjunah testvérét, Emilyt is kirúgták a légitársaságtól, mert kiderült, hogy egy reklámszakembert sértegetett és vizet fröcskölt az arcába.

A dél-koreaiak felháborodva, de érdeklődve követték az eseményeket, és komoly társadalmi vita indult meg arról, hogy jól működik-e a hatalmas, iparágakon átívelő üzleti konglomerátumokra alapozó dél-koreai gazdaság, amiben a leghatalmasabb családok gyerekei szinte automatikusan felelős pozíciókba kerülnek. (CNN)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.