Botrányoktól tarkított évet zárt a Tesla, főleg Elon Musk a cég tőzsdéről való kivezetéséről szóló Twitter-bejegyzései miatt.
Csak úgy záporoztak a lehetséges következményekről szóló hírek, végül sikerült alkut kötnie az amerikai tőzsdefelügyelettel. Musk és a cég is 20-20 millió dollár büntetést fizet, és Musk lemondott a cég elnöki posztjáról - cserébe vezérigazgató maradt.
Mindeközben a gyártósorok nagyobb tempóra kapcsoltak, 2018 október 1 és december 31 közötti Q4-es időszakban összesen 86.555 autót raktak össze a fremonti gyárban , ami 8%-al több, mint az előző negyedévben.
2018-ban a Tesla 245.240 darab elektromos autót szállított le, ez 138%-al több mint egy évvel korábban.
Jobban árnyalja a számokat, ha azt is megemlítjük, hogy az Egyesült Államok piacán már nem a prémiumgyártókkal versenyez a Model 3, hanem a tömeggyártókkal. Decemberben ez a típus volt a negyedik legnépszerűbb autó, az utolsó negyedévben pedig az ötödik helyet csípte meg.
A Toyota Camry, Honda Accord, Honda Civic, és Toyota Corolla után jön a Tesla Model 3, ami az egyetlen belföldi gyártó, ami ilyen magasságig jutott.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.