Versenyt és spórolást ígértek: 50 milliárdot költött reklámra egyetlen cégnél a kormány tavaly

Szavazz az elmúlt 7 év 7 legjobb cikkére!

Minden eddiginél többet,

50 milliárd forintot költött kommunikációra a kormány 2018-ban, 

írja a G7. Ezzel 2017 után ismét a magyar reklámpiac legnagyobb hirdetője lett a kabinet, ami egyedülálló a világon. A CANnual Report régiós reklámpiaci jelentés szerint Közép-Európában nincs még egy olyan ország, ahol az állam szerepelne Top10 legtöbbet hirdetésre költő közt, nemhogy az első helyen álljon. A G7 beszámolója szerint 

  • az ötvenmilliárd közel 40 százalékát a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda hozta össze: 19 milliárd forint ment el a "kékplakátos" kormányzati kampányokra.
  • Mögötte a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. végzett 12 milliárddal.

És az ötven milliárdot egyetlen beszállítónak fizette ki a kormány: 

Balásy Gyula két cége, a New Land és a Lounge 48,5 milliárdról állíthatott ki számlát 2018-ban. 

Pedig az állami hirdetéseket bonyolító Nemzeti Kommunikációs Hivatal 2015-ös felállításakor két dolgot ígért az Orbán-kormány:

versenyt és spórolást.

Nobilis Márton, a hivatal akkori elnöke a a Portfoliónak adott interjújában kijelentette: a központosított hirdetésbonyolítás célja, hogy "a reklámköltéseket és a kommunikációs beszerzéseket olcsóbbá tegye az állam, hatékonyabban használják fel a költségvetési forrásokat." A 25 milliárd forint keretösszegű tender során három céget hoztak ki nyertesnek, Nobilis szerint azért, hogy "minden egyes lehívás alkalmával újra és újra versenyezni fognak, és mindig a legolcsóbb fog nyerni". Miután a háromból két cég júliusban kiesett, csak Balásyék nyernek.

Vannak olyan időszakok, amikor kulcsfontosságú, hogy mindenki gyorsan megbízható információkhoz juthasson. Mi a 444-nél minden nap ezen dolgozunk.

Amennyire tőlünk telik, igyekszünk segíteni eligazodni ebben a gyorsan változó, bizonytalan helyzetben.

De ehhez nekünk is szükségünk van a ti segítségetekre. A lap már eddig is csak a ti támogatásotokkal tudott működni, és a most következő időszakban ez várhatóan még inkább így lesz. Ahogy lelassul a gazdaság és az élet, teljesen érthető módon kevesebb lesz a hirdetés is.

Nekünk viszont most kell a legjobban teljesítenünk, amikor a legnagyobb szükségetek lehet ránk. Hogy a legpontosabb információk birtokában tudjatok döntést hozni a saját életetekről, egészségetekről, biztonságotokról.

Ezért arra kérünk, hogy ha teheted, támogasd a munkánkat. Akár néhány száz forint is számít.

Koronavírus Hírek, háttér
Kapcsolódó
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.