Minden eddiginél többet,
50 milliárd forintot költött kommunikációra a kormány 2018-ban,
írja a G7. Ezzel 2017 után ismét a magyar reklámpiac legnagyobb hirdetője lett a kabinet, ami egyedülálló a világon. A CANnual Report régiós reklámpiaci jelentés szerint Közép-Európában nincs még egy olyan ország, ahol az állam szerepelne Top10 legtöbbet hirdetésre költő közt, nemhogy az első helyen álljon. A G7 beszámolója szerint
- az ötvenmilliárd közel 40 százalékát a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda hozta össze: 19 milliárd forint ment el a "kékplakátos" kormányzati kampányokra.
- Mögötte a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. végzett 12 milliárddal.
És az ötven milliárdot egyetlen beszállítónak fizette ki a kormány:
Balásy Gyula két cége, a New Land és a Lounge 48,5 milliárdról állíthatott ki számlát 2018-ban.
Pedig az állami hirdetéseket bonyolító Nemzeti Kommunikációs Hivatal 2015-ös felállításakor két dolgot ígért az Orbán-kormány:
versenyt és spórolást.
Nobilis Márton, a hivatal akkori elnöke a a Portfoliónak adott interjújában kijelentette: a központosított hirdetésbonyolítás célja, hogy "a reklámköltéseket és a kommunikációs beszerzéseket olcsóbbá tegye az állam, hatékonyabban használják fel a költségvetési forrásokat." A 25 milliárd forint keretösszegű tender során három céget hoztak ki nyertesnek, Nobilis szerint azért, hogy "minden egyes lehívás alkalmával újra és újra versenyezni fognak, és mindig a legolcsóbb fog nyerni". Miután a háromból két cég júliusban kiesett, csak Balásyék nyernek.