Az MSZP-s Ujhelyi István pert nyert a Médiahatóság ellen a TV2 Tények egyik adása miatt

Az MSZP-s EP képviselő, Ujhelyi István még tavaly szeptemberben tett panaszt a Médiahatóságnál a TV2 Tények című műsorának egyik adása miatt. Ujhelyi lényegében azt kifogásolta, hogy bár a Tények szeptember 12-én két anyagban is foglalkozott a Sargentini-jelentés európai parlamenti megszavazásával, és ezekben idézték is

  • Orbán Viktor miniszterelnököt,
  • Vejkey Imre KDNP-s frakcióvezető-helyettest,
  • Deák Dániel politológus, a Figyelő főmunkatársa,
  • Szánthó Miklóst, a kormánypárti Alapjogokért Központ vezetőjét,
  • Szájer József fideszes EP képviselőt,
  • Deutsch Tamás fideszes EP képviselőt,
  • Gál Kinga fideszes EP képviselőt,
  • Kocsis Máté fideszes frakcióvezetőt,
  • Szijjártó Péter külügyminisztert,
  • az Orbán Viktor miniszterelnököt éltető internetes kommentelőket,
  • és Lánczi Tamás Figyelő főszerkesztőt

de rajtuk kívül az jelentést megszavazó magyar ellenzéki EP képviselők álláspontjának bemutatására nem jutott hely, róluk csak annyit közölt a narrátor, hogy

„a magyar ellenzéki képviselők is többen Magyarország ellen
szavaztak”,

majd felsorolták az igennel, „Magyarország ellen szavazó” magyar EP képviselők neveit.

Ujhelyi szerint ez sérthette a kiegyensúlyozott tájékoztatás kötelezettségét, ezért az NMHH-hoz fordult az ügyben. A Médihatóság szerint viszont a TV2 anyaga rendben volt, ők leegyszerűsítve azzal érveltek, hogy a Tények összeállításaiból kiderült, hogy van a kormányétól eltérő álláspont, arra pedig a szerkesztői szabadság miatt nem kötelezhetőek, hogy azt pont úgy hozzák le, ahogy Ujhelyi szeretné.

A bíróság ma dátummal hozott határozatot, amiben Ujhelyinek ad igazat, és új eljárásra kötelezi az NMHH-t.

Az ítélet szerint jogsértés azzal valósult meg, hogy az ellenzéki képviselők véleményét nem részletezték, csak annyit közöltek velük kapcsolatosan, hogy igennel szavaztak a Sargentini-jelentésre. 

A bíróság megállapította, hogy a Tények Sargentinivel foglalkozó blokkjai összesen 12 percen keresztül tartottak, és ez idő alatt „számos politikus nyilatkozatát, illetve szakértő véleményét ismertették, akiknek mind több mondatos véleményét sugározták”. A bíróság szerint a kiegyensúlyozatlanság abban valósult meg, hogy a Tényekben kizárólag a kormánypárt véleménye és az ezt alátámasztó szakértők nyilatkozatai jelentek meg, míg az ellenzéki politikusok véleménye nem kapott teret.

Az a körülmény, hogy tájékoztatták arról a nézőket, hogy a felperes és más képviselők igennel szavaztak a Sargentini-jelentésre, nem tette kiegyensúlyozottá a tájékoztatást, ugyanis annak indokait, részleteit nem közölték

- írja az ítélet.

Ha csak 300 forinttal támogatna bennünket...

... mindenki, aki ezt az üzenetet látja, akkor néhány nap alatt összejönne a szerkesztőség éves költségvetése. A 444 hosszú távú, stabil működése rajtad múlik. Olyanokon, akik hajlandóak a saját pénzükből áldozni, hogy Magyarországról ne tűnjön el a független újságírás. Ha szeretnéd, hogy a 444 oknyomozásai, elemzései és videói továbbra is a lehető legtöbb emberhez eljussanak, akkor támogasd a szerkesztőséget, akár csak egy kávé árával is!

Egyszeri bankkártyás támogatás

Havi rendszeres támogatás (PayPal)

További támogatási lehetőségek.

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.