Egyszerűen fehérre festették a 18. századi freskókat, hogy puritánabbnak tűnjön a terem, ahol kormányüléseket tartják

Miután az év elején Orbán Viktor a Várba költözött, így mostantól a kormányüléseket is a volt karmelita kolostor egyik termében tartják. A Miniszterelnöki Kabinetiroda meg is jelentetett egy képet a frissen fehérre meszelt szoba már csak a tanakodó miniszterekre vár.

A képet látva két művészettörténész jelezte az Indexnek, hogy a felújítás előtt a fehér falakon késő barokk-klasszicista freskók voltak, amiket a jelek szerint egyszerűen lefestettek. A freskók 1786 nyarán készülhettek, amikor a feloszlatott karmelita szerzetesrend egykori kolostorát II. József rendeletére világi célokra átalakították.   

A lap megpróbálta kideríteni, mindezt hogyan hozták össze. Arra jutottak, hogy a fehérre festés annak az általános koncepciónak a része volt,
hogy a belső tereknek puritánságot kell sugározniuk.

A lap második megkeresésére a Miniszterelnökség elismerte, hogy tényleg lefestették a freskókat, de állításuk szerint restaurálható állapotban maradtak:

A terem falképei a magyar késő barokk-klasszicista falképfestészet alkotásai közé tartoznak, amelyek restaurálható állapotban maradtak meg. A korábbi, 1957-58-ban és 1973-ban történt restauráláskor használt anyagok és festékek elöregedtek, színük elváltozott. A karmelita refektórium falképeit az épület jelenlegi helyreállítása során tisztították és konzerválták, ezt követően leragasztották, és elfedésével a terem egyszínű, fehér kifestést kapott – egyben biztosítva a műalkotások dokumentálását és megóvását az utókor számára.

A lap megpróbálta kideríteni, mindezt mégis hogyan hozták össze a felújítás során, ahol csak a belsőépítészre majdnem 4 milliárd forintot szántak, az egész projekt végösszege pedig 16 milliárd forint körül járhat. Ugyan az nem derült ki, hogy a fehérre festés pontosan kinek az utasítására történt, de azt megtudták, hogy 

annak az általános koncepciónak a része volt, hogy a belső tereknek puritánságot kell sugározniuk.