A rendőrség továbbra sem hajlandó arra válaszolni, hogy vizsgálja-e, hogyan szivárgott ki egy belső felvétele az Origóhoz

Az Origo hírlap egy tüntetésről szóló, december 13-i cikkében egy, a rendőrség által a Parlamentnél, a rendőrsorfal mögül készített videót közölt.

Forrás: Origo

Megkérdeztük a rendőrséget, hogyan került a belső felvételük az Origóhoz, esetleg ők adták-e oda, és három levelet írtunk, arról is érdeklődve, indít-e vizsgálatot a rendőrség. A válaszra január 10-ig kellett várni, de csak ennyit voltak hajlandó írni:

„A rendőrség nem adott át médiatartalom-szolgáltatók részére a megkeresésben megjelölt kép- és hangfelvételt.”

Vagyis az Origo nem kaphatta meg a rendőrségtől legálisan a felvételt, ezek szerint valaki belső szabályokat áthágva, engedély nélkül adta ki azt. Az Index is háromszor írt a rendőrségnek, hogy megtudja:

  1. Hogyan juthatott ki a rendőrség felvétele mégis a laphoz?
  2. Vizsgálják-e az eset körülményeit?
  3. Megtalálták-e már azt, aki eljuttatta a felvételt a laphoz?
  4. Mennyire jellemző, hogy a rendőrség saját készítésű, egyébként nem nyilvános felvételei kerülnek médiatartalom-szolgáltatókhoz?

A lap szó szerint ugyanazt a választ kapta, mint mi. Úgyhogy az Index és a 444 is újra elküldte a kérdéseit a rendőrségnek.

Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.