Délután írtunk róla, hogy megint végigsöpörtek a magyar telefonokon a zambiai, maldív-szigeteki és hasonló országokból érkező csaló hívások. A cikk után bejelentkezett a Telenor kommunikációs osztálya egy csokor érdekes információval.
Azt írják, hogy wangiri (visszahívós telefonos csalás) hullám csapott le az országra, amiben vélhetően minden szolgáltató előfizetője érintett, és csak a Telenornál
nagyságrendileg 100 ezer bejövő hívás volt délutánig. 25 számtartományból ezres nagyságrendű különböző telefonszámon próbálkoztak a csalók.
Ami örömteli, hogy a rendszerekben azt látjuk, hogy viszonylag alacsony volt a visszahívási arány - írja a Telenor, amely szerint ez azért is jó hír, mert a csalók addig dolgoznak egy országban, amíg az pénzt termel nekik.
Amikor ilyen hullámok vannak, akkor szolgáltatók jó esetben folyamatosan tiltják le ezeknek a számoknak a visszahívhatóságát. A Telenor azt állítja, hogy most délután 5-re kizártak minden olyan számot, aminél a csalás gyanúja merült fel.
Érdekes felvetés a Telenortól, hogy ha a hívott fél felveszi a telefont, azzal őt nem éri semmi kár, sőt, ha minden kicsöngetést mindenki fölvenne, az a csalókat verné hatalmas költségbe, mert ők alapvetően legális telefonvonalat üzemeltetnek, így a felépült hívások után fizetniük kellene abban a távoli országban.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.