2018 utolsó negyedévében 14,7 milliárd forintot vert el reklámokra a kormány

Közzétette a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal, hogy a 2018 utolsó negyedévében milyen reklámokra költötte az adóforintokat, írja az Átlátszó. Az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetmény szerint az év utolsó három hónapja sem a spórolásról szólt:

nettó 14,7 milliárd forint értékű megbízást adott a kormányzat az egyetlen beszállítónak, a Balásy Gyula-féle New Land és Lounge Design cégeknek.

Az összeg közel fele, 6,95 milliárd forint ment a kormány politikai tartalmú kampányaira, a maradék 8 milliárd forint minden másra. Utóbbi halmazból pár érdekesség: 

  • 2,4 milliárd forintba került a Turisztikai Marketingkommunikációs Ügynökség számára Magyarország és a Kárpát-medence történelmi és kulturális értékeit bemutató, valamint a 2018. évi Magyarország turisztikai országmárka népszerűsítését célzó nemzetközi kampány kommunikációs feladatainak ellátására.
  • 342,5 millió forint a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. külföldi és belföldi gasztroturisztikai kampányra, valamint a V4 elnökséghez kapcsolódó teljes körű utókommunikációra.
  • 433 millió forint ment a Családok Éve 2018-as kommunikációs kampányának III. ütemére.
  • 700 millió forintot számláztak a KKBK Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja Nonprofit Zrt. kommunikációs tevékenységéhez kapcsolódó integrált reklámügynökségi és médiaügynökségi, valamint rendezvényszervezési feladataiért.
  • 32,4 millió adóforint gurult az Innovációs és Technológiai Minisztérium kommunikációs tevékenységére és a tárca karácsonyi ünnepi állománygyűléssel egybekötött fogadásának megszervezésére.
  • 122 millió forintot sem sajnáltak az ND Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. prevenciós kampányára.