Levelet küldött a Porsche brit ügyfeleinek, amelyben azt kéri, hogy írjanak alá egy kiegészítést, amely szerint beleegyeznek az „esetleges vámok” megfizetésébe. Egyúttal felajánlja nekik, hogy ha akarják, most még módosíthatnak a rendelésükön. A német autógyártó szerint ugyanis fennáll a lehetősége, hogy a Brexit után 10 százalékos adót vetnek ki az import autókra, amelyet természetesen a vásárlóknak kell kiköhögni. Ez egy Porsche 911 esetében 9311 fontot, mintegy 3,4 millió forintot jelentene.
A kilépéspártiak korábban azt mondták, hogy a német autógyártók ezeket a költségeket - ha lesznek egyáltalán - nem merik a fogyasztókra terhelni.
A Porschét tulajdonló Volkswagen a BBC kérdésére nem kívánta megvitatni annak lehetőségét, hogy a többi márkájuk - Audi, Lamborghini, Skoda, Bugatti, Seat, Ducati - is tervez-e hasonló lépéseket.
Korábban több autógyártó nyilatkozott a Brexitről:
- a Jaguar Land Rover bejelentette, hogy 4500 embert elbocsát az Egyesült Királyságban, részben a Brexit miatti „bizonytalanságra” hivatkozva.
- A Ford szerint egy no-deal Brexit „katasztrófa” lenne a brit autógyártásnak, és már egy ideje más országokban keresnek alternatív gyártóhelyet.
- De például a Toyota vezetője is nyíltan kampányolt Theresa May miniszterelnök alkujának elfogadása mellett. Hiába.
A mostani állás szerint Nagy-Britannia március 29-én lép ki az Európai Unióból, ráadásul a mostani állás szerint alku nélkül, vagyis egyszeriben érvényét veszti az összes olyan törvény, ami az unióhoz kapcsolta a szigetországot: a vámmentes kereskedelem, a szabad közlekedés, és ez élet ezer egyéb területét meghatározó szabály. Hogy helyette pontosan mi lesz, az elég bizonytalan. A legtöbb közgazdász szerint az eddigi károk még semmik ahhoz képest, ami egy alku nélküli kilépést követ majd.