A Facebook személyesen próbálta ellenőrizni egy felhasználóját, aki politikai témától posztolt az indiai választási kampányban

jog
2019 április 8., hétfő 9:36
96

Indiában pár nap múlva kezdődnek a választások, és az India Times egész elképesztő sztorival jelentkezett a kampányból.

Donald Trump 2016-os megválasztása óta egyre többen figyelnek rá, hogy a közösségi oldalak hogyan befolyásolják a politikát, ott milyen hírek és álhírek terjednek, illetve kik posztolnak politikai témában. Miután a Facebookon is egyre nagyobb volt a nyomás az ügyben, tavaly nyáron az oldalnál bevezették, hogy politikai-közéleti témájú hirdetést csak a személyazonosság igazolása után lehet feladni az Egyesült Államokban.

Úgy néz ki, hogy ezt a gondolatot vitték tovább a cég munkatársai Indiában, ahol a választási kampány közepén a cég alkalmazottja jelent meg egy Új-Delhiben élő férfi lakásánál, és arra kérte, hogy igazolja a személyazonosságát, illetve, hogy adjon számot róla, hogy valóban ő írt-e egy politikai tartalmú bejegyzést.

A cég egyébként Indiában külsős vállalkozók segítségével már egy ideje ellenőrzi, hogy egyes hirdetők, akik közéleti témájú reklámokat indítanak, valóban azon a címen élnek-e, amit a Facebooknak megadtak. Ehhez képest a magánszemélyek ellenőrzésére eddig nem volt példa, és a lapnak megszólaló indiai jogászok szerint valószínűleg törvényellenes is.

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt