Törölni volt kénytelen az internetről legújabb reklámját a Burger King, amiben új, vietnami édes-savanyú ízesítésű hamburgerüket hirdetik. A videó elsőként a BK új-zélandi Instagram-oldalán jelent meg, de viszonylag gyorsan olyan felháborodást váltott ki, hogy az étterem az eltávolítása mellett döntött.
A kommentelők közül többen kiakadtak, amiért az étteremlánc azzal próbálta népszerűsíteni a „vietnámi édes-savanyú csilis ropogós burgert”, hogy szerencsétlen fehér emberek félméter hosszú evőpálcákkal próbálják valahogy szájukba tuszakolni a szendvicset. A videó viszonylag hamar közel 3 milliós megtekintést hozott.
A mellékelt szöveg szerint a cél az volt, hogy a haverokkal együtt mindannyian egy kicsit Saigonban érezhessék magukat.
Többen érzéketlenséggel, mások egyenesen rasszizmussal illették az amerikai vállalatot, amiért kigúnyolják a pálcikával étkező ázsiaiakat.
A reklám „kulturális érzéketlensége” és negatív fogadtatása miatt a BK legfelső vezetése kérte az új-zélandi leányvállalatoktól a poszt eltávolítását. Bocsánatot kértek, amiért ilyen érzéketlen hirdetést közöltek, és sűrűn elnézést kértek mindenkitől, akit esetleg megbántottak.
A Guardian szerint sokba fájhat még ez az eset az étteremláncnak. Vietnamban a BK ugyan nem túl erős, de a dél-kelet ázsiai térségben az egyik legnépszerűbb fast food-márkának számít. Malajziában, Indonéziában és Thaiföldön is sok éttermük van, és épp nagyban tervezik a kínai terjeszkedést is. (Guardian)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.