Az American Airlines augusztus közepéig biztosan nem állítja újra forgalomba Boeing 737 Max típusú repülőgépeit. Az amerikai légitársaság eredetileg csak júniusig akarta a földön pihentetni a flottáját. A gépeket azután vonták ki a forgalomból, hogy fél éven belül két ilyen típusú gép is szerencsétlenséget szenvedett, és a vizsgálatok alapján úgy tűnik, ennek egy típushiba lehetett az oka.
Az American nem titkoltan azt reméli a döntésétől, hogy így az utazók nem riadnak vissza a repüléstől a nyári csúcsszezonban. Mint írták, "bizalmat akarnak adni" az utasaiknak.
Mondjuk a dolgok jelen állása szerint kevés realitása van annak, hogy a 737 Maxok hamarosan újra repülési engedélyt kapjanak. A Boeing, miután már egy második Max is lezuhant, végre nekikezdett a vizsgálatok eddigi adatai alapján a balesetekért legalább részben felelős irányító rendszer, a gépek átesését megakadályozó, szükségszerűségből beépített MCAS rendszer szoftverfrissítéséhez. Ennek elkészültét eredetileg áprilisra jósolták, de aztán mégsem adták ki a frissítést, mert még mindig nem működik megfelelően.
Enélkül biztos nem repülhetnek majd újra a Maxok, ahogy az is elképzelhetetlen, hogy a pilótákat ne kelljen kiképezni a gép vezetésére. A Boeing korábban kiharcolta, hogy ne kelljen újraképezni a 737 korábbi változataival repülő pilótákat a Max vezetésére, bár annak jelentősen megváltoztak a repülési tulajdonságai az elődeihez képest. (Via BBC)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.