Két jó hírünk is van a magyar költészet kedvelőinek:
A két hír valójában ráadásul egy és ugyanaz. Irodalmár vénájú olvasónk, Tamás ugyanis az Örs vezér téri IKEA-ban fotózta le ezt a Weöres tömörségét és minimalista drámaiságát Tandori nemkülönben minimalista, mégis szabad játékosságával ötvöző tárgyverset:
A romantika dagályos énközpontúságára és túlhabzó lírai énjére ironikusan utaló „Éterem” felütés után a nyelv előtti, ősi rétegekig visszásó „nevide” éppen szédítő időgépbe ültetné az olvasót, amikor lecsap a három, spanyolosan megfordított felkiáltójel, teljesen elmosva a befogadás értelmezési kereteit. És mindezt egy olyan, egyszerre profán, szennyes, ugyanakkor a Szent Grálra is utaló felületen, mint egy vödör külseje!
A lírai én szenvedései egyszerre nevetségesek, ugyanakkor sokkal hitelesebbek ezen a felületen, mint papíron vagy kijelzőn. Nagyon reméljük, hogy az egyik legjelentősebb ismert kortárs tárgyvers hamarosan bekerül méltó helyére, a megújult Petőfi Irodalmi Múzeum gyűjteményébe.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.