Brutális veszteséget termelt a Fradi labdarúgócsapata, a Videoton viszont nagyot kaszált az Európa-ligában

Finoman szólva sem mutat jól az a beszámoló, amit az FTC Labdarúgó Zrt. publikált péntek délután a 2018-as gazdálkodásáról. 

A Fradi labdarúgócsapata ugyanis 1,3 milliárd forintos mínusszal zárta az évet. (2017-ben még minimális, 75 millió forintos nyeresége volt az FTC-nek.) A korábbi évek lendületes bevételnövekedése - amit azért jórészt állami cégek támogatásának köszönhettek - ugyanis jelentősen visszaesett:

  • 2012: 1610 millió forintos árbevétel
  • 2013: 2980 millió forintos árbevétel
  • 2014: 4022 millió forintos árbevétel
  • 2015: 4097 millió forintos árbevétel
  • 2016: 4375 millió forintos árbevétel
  • 2017: 5358 millió forintos árbevétel
  • 2018: 4301 millió forintos árbevétel

Jellemző, hogy ebből mindössze 84 millió forint, amit a Fradi az UEFA-tól kapott, miután a csapat a nagy bevétellel kecsegtető menetelés helyett az első körben búcsúzott a nemzeti kupától. 

A költségek viszont megmaradtak, sőt a bérek még nőttek is, 3,3 milliárdra.

A Fradi a beszámolóban maga írja le, hogy az FTC Zrt. tavaly nem teljesítette a Magyar Labdarúgó Szövetség saját tőkére vonatkozó előírását, de ezt idén megoldják. 

Azt is írják, hogy ha likviditási gond adódik, játékosat is el lehet adni, hiszen 20 millió eurót (6 milliárd forintot) ér a Fradi játékoskerete, ami 5 millió euróval magasabb, mint egy éve. Vagyis a Fradi úgy vásárolt játékosokat, hogy közben megborult a költségvetése. 

És azért az is szerepel a beszámolóban, hogy „ a cél az elkövetkező időben a költségek átgondolt csökkentése”.

De az is lehet, hogy erre azért annyira nem szorul rá majd a Fradi, hiszen tavaly év végén írt alá megállapodást az állami MVM-mel arról, hogy évi 6 millió euróval (1,8 milliárd forinttal) támogatja a klubot. Ennek nagy része a focistáknál köt majd ki

Bezzeg a Videoton, Vidi, Fehérvár FC

A Fradival szemben pazar évet zárt a székesfehérvári csapat, korábbi Videoton, majd MOl Vidi, most éppen talán Mol Fehérvár. 

Azzal, hogy a Mol beszállt névadó szponzroknak, és ami piaci alapon értékelhetőbb, a csapat bejutott az Európa Liga-csoportkörébe, nagyot kaszált. A 2017-es 4,6 milliárdos bevétele tavaly 11 milliárdra ugrott. Az adózott eredménye 250 millió forintról 3,8 milliárd forintra nőtt. 

Fotó: Fehérvár FC beszámolója