Rétvári: Nincs szégyenkeznivalója Magyarországnak az oktatási rendszer eredményei miatt, noha bizonyos körök politikai indíttatásból lépten-nyomon ennek az ellenkezőjét állítják

Nincs még egy olyan ádáz ellensége a megállás nélkül javuló színvonalú közszolgáltatásoknak Magyarországon, mint a Bizonyos Körök, ahonnan folyamatosan támadni próbálják a kormány eredményeit. Most Rétvéri Bence, az EMMI államtitkára az oktatás ügyében tette helyre a zavarkeltőket a Magyar Nemzetnek adott interjújában. Ezek szerint:

  • Vannak, akik következetesen ragaszkodnak a nemzeti kishitűség programjához;
  • a múltban és a jelenben egyaránt sok minden van, amire büszkék lehetünk. Ilyen az oktatási rendszerünk is;
  • 2010 óta minden elemében sokat fejlődött az oktatás, ezt mutatják az azóta elért eredmények;
  • nálunk a tanári kar kevésbé elöregedett, mint mondjuk Németországban.

Ezeken kívül is van még egy izgalmas gondolat a beszélgetésben. Ez arról szól, hogy nagyon jó eredményeket érnek el a Cambridge-i Egyetemre felvételiző magyar diákok, és Rétvári szerint 

„önmagában ez a tény bizonyíték arra, hogy akik a magyar oktatási rendszer teljesítményét lebecsülik, ezt elsősorban politikai indíttatásból teszik.”

Nem is csak arról van szó, hogy kevés ékesebb bizonyítéka lehet a magyar oktatási rendszer korszakos sikerének, mint hogy egyre több diák próbál a magyar helyett külföldi egyetemekre kijutni.

Ez az állítás a legjobb esetben is csak annyit mond el a magyar oktatási rendszerről, hogy létezik néhány elitiskola, miközben a rendszerváltás óta az az egyik legsúlyosabb probléma, hogy a rendszer szegregál a tehetősek és a szegényebbek között, hogy néhány csúcsiskolában tényleg fantasztikus eredményeket érnek el (mindenféle extra ráfordítással, különórával, iskolán kívüli, a szülők által fizetett magán-előkészítővel), miközben az összes többi intézményben nagyon gyenge, és egyre rosszabb az oktatás színvonala.

Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.