10 kilométeres Hyperloop-pályát épít Elon Musk, és lesz rajta kanyar is

TUDOMÁNY
2019 július 22., 11:19

A Müncheni Műszaki Egyetem (TUM) Hyperloopja megdöntötte az eddigi sebességrekordot, 463 kilométer/órás sebességet érve el a SpaceX negyedik Hyperloop Pod versenyén, ahol a fejlesztőcsapatok minden évben összeereszthetik a légritkított csőbe tervezett kapszuláikat.

Az új rekord bejelentése után a projekttől a közlekedés forradalmasítását remélő Elon Musk közölte, hogy jövőre az eddigi 1,6 kilométeres vákuumcső helyett egy 10 kilométeres csőben zajlik majd a verseny, amit a SpaceX kaliforniai központjában húznak majd fel. 

link Forrás

A TUM eredménye pár kilométer/órával javította meg az eddigi rekordot, amit szintén ők állítottak fel tavaly. Az eredmény még mindig messze van az 1220 kilométer/órás sebességtől, amely ennek a rendszernek az elméleti maximuma a fejlesztők és Musk szerint. 

A mostani eredményekhez érdemes azt is hozzátenni, hogy a győztes kapszula 1,7 méter hosszú és 70 kilogramm volt, azaz még elég messze van attól a mérettől, melyben majd a tervek szerint utasokat szállítanának. 

Musk új terve ugyanakkor nagyot változtathat majd a versenyen a Verge szerint: háromszor hosszabb lesz, mint az eddigi Hyperloop-tesztpályák, és most először lesz benne görbület, azaz jóval jobban fog arra hasonlítani, ahogy majd egyszer egy valódi, élesben használt Hyperloop-pálya is kinézhet majd. 

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.