Összesen negyedmilliárd forint, fejenként 8,3 euró kompenzációt fizet utasainak a WizzAir

gazdaság
2019 július 31., 11:04

Egyezséget kötött a Gazdasági Versenyhivatallal a WizzAir. A GVH-hot számos fogyasztói panasz érkezett a cég Wizz Flex nevű kiegészítő szolgáltatásával kapcsolatban. Ez elvileg azt nyújtaná, hogy az erre befizető utasoknak lehetőségük volt járatmódosítási díj nélkül, elvben mindössze az esetleges vitel- és poggyászdíj-különbözet megfizetésével módosítaniuk a repjegyüket.

A GVH szerint viszont a gyakorlatban több olyan részletszabály volt, amelyről vélhetően nem is tájékoztatták megfelelően a fogyasztókat, amelyek valójában jelentősen csökkenthetik az ingyenes járatmódosítások számát. Például a retúrjegyet vásárlók az odaút megkezdése után a visszaút útvonalát már nem módosíthatták, és előzetesen is csak együtt változtatthatták a két útvonalat. Több utas együtt vásárolt repülőjegyének módosítására se volt lehetőség, mindegyik utas jegyét csak egyszerre lehetett változtatni.

A WizzAir az eljárás során vállalta, hogy a Wizz Flex szolgáltatásukat 2010 óta igénybe vevő valamennyi fogyasztónak általány-kompenzációt ír jóvá. 120-220 ezer ember részesülhet ilyen kompenzációban, melynek összegét így utasonként 8,3 euróban határozták meg. A jogosultak ezt öt éven belül használhatják fel a WizzAir szolgáltatásaira befizetve, vagy bankszámlaszámuk megküldésével kérhetik annak pénzre váltását.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.