Az áldozatok rokonai szerint az Airbus évek óta tudott a Rió-Párizs járat 2009-es tragédiáját okozó műszaki hibáról

A 2018-as választás titkos története 84 színes oldalon.
Megveszem
A lezuhant gép függőleges vezérsíkját 2009. június 8-án, egy héttel a tragédia után emelték ki az Atlanti-óceánból.Fotó: HO/AFP

Az Airbust is felelősségre vonnák az Air Fance Rió-Párizs járatának 2009. június 1-i tragédiája miatt az áldozatok rokonai. (A balesetben öt magyar is életét vesztette.) Az Airbus 330-as viharba keveredett az Atlanti-óceán fölött, de vesztét nem ez, hanem az ún. Pitot-csövek, vagyis a gép sebességmérőjének meghibásodása okozta. A gép sebessége olyan mértékben lecsökkent, hogy megszűnt a felhajtóerő, vagyis a gép átesett, kőként zuhant a tengerbe.

Bár az ügyben eljáró ügyész a tíz éve húzódó jogi eljárásban csupán az Air France felelősségének megállapítását kérte, az áldozatok rokonai augusztus 8-án dokumentumokat nyújtottak be a bíróságnak, melyek szerintük azt bizonyítják, hogy az Airbus már évekkel a tragédia előtt tudott a hibáról.

Az ügyészség szerint az biztos, hogy a légitársaság tudott a problémáról, de nem adott utasítást a pilótáinak arról, hogy miként kell kezelni. A vizsgálati anyagok szerint a nem megfelelően felkészített személyzet nem is volt képes megoldani a helyzetet. (Via Airlive.net)

Amikor az ország járványellenes intézkedésekre vár, a kormány saját hatalmának bebetonozását tartja a legfontosabbnak. Ezermilliárdos közvagyon ellopásának legalizálása, ideológiai hadviselés a szexuális kisebbségekkel szemben, a választási törvény sokadik megváltoztatása, az ellenzéki együttműködést megakadályozandó... és lesz itt még ötlet. Tavasszal a rendkívüli intézkedések bevezetésének napján megszállták az Indexet. Most mi következik? Addig támogasd a szabad sajtót, amíg lehet! Lépj be a Körbe, vagy támogasd bármekkora összeggel a 444 szerkesztőségét!

Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.