Az áldozatok rokonai szerint az Airbus évek óta tudott a Rió-Párizs járat 2009-es tragédiáját okozó műszaki hibáról

külföld
2019 szeptember 03., 11:40
A lezuhant gép függőleges vezérsíkját 2009. június 8-án, egy héttel a tragédia után emelték ki az Atlanti-óceánból.
photo_camera A lezuhant gép függőleges vezérsíkját 2009. június 8-án, egy héttel a tragédia után emelték ki az Atlanti-óceánból. Fotó: HO/AFP

Az Airbust is felelősségre vonnák az Air Fance Rió-Párizs járatának 2009. június 1-i tragédiája miatt az áldozatok rokonai. (A balesetben öt magyar is életét vesztette.) Az Airbus 330-as viharba keveredett az Atlanti-óceán fölött, de vesztét nem ez, hanem az ún. Pitot-csövek, vagyis a gép sebességmérőjének meghibásodása okozta. A gép sebessége olyan mértékben lecsökkent, hogy megszűnt a felhajtóerő, vagyis a gép átesett, kőként zuhant a tengerbe.

Bár az ügyben eljáró ügyész a tíz éve húzódó jogi eljárásban csupán az Air France felelősségének megállapítását kérte, az áldozatok rokonai augusztus 8-án dokumentumokat nyújtottak be a bíróságnak, melyek szerintük azt bizonyítják, hogy az Airbus már évekkel a tragédia előtt tudott a hibáról.

Az ügyészség szerint az biztos, hogy a légitársaság tudott a problémáról, de nem adott utasítást a pilótáinak arról, hogy miként kell kezelni. A vizsgálati anyagok szerint a nem megfelelően felkészített személyzet nem is volt képes megoldani a helyzetet. (Via Airlive.net)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.