Mivel Ausztriában is szaporodnak az e-roller-szolgáltatók, ezért az Osztrák Városok Szövetsége és az AustriaTech útmutatót készített a településeknek arról, mire figyeljenek a szolgáltatás engedélyezésekor. „A jogi és működési keretfeltételek ismerete mellett ugyanis annak biztosítása is nagyon fontos, hogy a felhasználók megfelelő módon vegyék igénybe ezt a mobilitási formát” – közölték.
Az Osztrák Városok Szövetsége a biztonságot tartotta a legfőbb szempontnak, így elérte, hogy az e-rollereket a közlekedésben a kerékpárokkal tekintsék egyenértékűnek, amit az osztrák KRESZ 2019 júniusi módosítása is rögzít. Vagyis elektromos rollerrel csak a kerékpáros közlekedésnek fenntartott kerékpárúton, kerékpársávban vagy az úttesten lehet közlekedni, a járdán nem.
Az útmutatóban javaslatok vannak arról, milyen eszközökkel lehet lerövidíteni a felhasználók tanulási folyamatát, illetve best practice-megoldások is szerepelnek Európa más városaiból, de keretszerződés-minták, városok és szolgáltatók közötti akkreditációs megállapodások, megoldási javaslatok is könnyítik a városok dolgát.
Az útmutató kidolgozói remélik, a közeljövőben a városok közlekedési vállalatai és a közösségi e-roller-szolgáltatók között szorosabb lesz az együttműködés.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.