Itt a kormány magyarázata az egészségügy helyzetére: Soros lapja a New York Times

Ahhoz képest egészen nagy port kavart Magyarországon a New York Times hétvégi cikke, hogy régóta közismert tények szerepelnek benne:

az írás arról szólt, hogy a kormány rengeteget költ focira, miközben az egészségügy omladozik.

A cikkben többek között azt részletezték, hogy a magyar állam több százmilliárd forintnyi adóbevételt térít el a sport, azon belül is a futball, támogatására, miközben az egészségügyi kiadások csökkentek Orbán Viktor kilenc éves regnálása alatt. Mindezt pedig többek között azzal illusztrálták, hogy összehasonlították a budapesti János kórház, és az Orbán Viktor felcsúti háza mellett felépített, a település lakosságát kétszer befogadni képes stadion képét.

Fotó: Silvia Lore/NurPhoto

Vagyis: tényleg semmi különös, csakis olyasmi, amit minden magyar pontosan tud. A cikk legfeljebb csak azért kelthetett nagyobb feltűnést, mert egyértelművé tette, hogy ez távolról nézve is elég ellentmondásosnak tűnik.

Az RTL Klub Híradója riportot készített a cikkről, és ehhez megkérdezték a kormányt is. A válasz pedig szó szerint ez volt:

„A Soros-birodalom folytatja a bevándorlásellenes nemzeti kormány elleni támadást. A New York Times Soros lapja, ami közölte a Soros által pénzelt 444 álhírét.”

A New York Times-cikk egyik szerzője, Novák Benjámin ugyanis a 444 külsős munkatársa. Angol nyelvű hírlevelünk, az Insight Hungary szerkesztőjeként dolgozik nekünk, ami egyébként szó szerint szerepel is a Times-cikkről szóló szemlénkben.

Ha tehát valaki olyasmit tapasztalna a magyar egészségügyben, amivel nem teljesen elégedett, mostantól tudni fogja, mi erre a magyarázat: az, hogy Novák Benjámin a 444 külsős munkatársa.