A portugál McDonald's belátta, hogy nem olyan jó poén vérengzéssel tréfálkozni

Bocsánatot kért és bevonta felháborodást keltő reklámjait a McDonald's portugál szárnya. A cég halloween alkalmából kínált epres fagylaltdeszertet (sundae), amit aztán a U2 korai slágerére utalva "Sundae bloody sundae" néven reklámozott.

Mígnem csütörtökön nagy bocsánatkérések között vissza nem vonta a kampányt, ami eléggé felháborította az íreket. Joggal, mert a U2 slágere egy valódi vérengzésre, az ír történelembe Véres vasárnap néven bevonult 1972 januári mészárlásra utalt, amikor brit ejtőernyősök 14 ír nacionalistát lőttek agyon Derry városának lázongó ír gettójában, a Bogside-on.

"A kampány célja a halloween ünneplése volt, nem érzéketlen utalás bármilyen történelmi eseményre, amely bárkit sérthet. Őszintén elnézést kérünk bármilyen sérelemért, amit okoztunk" - közölte a cég a Guardiannel, jelezvén, hogy időközben minden ilyen reklámot eltávolítottak éttermeikből. (Via The Guardian)

A független magyar sajtónak soha nem volt olyan nehéz dolga, mint a járvány alatt.

A kormány nem enged újságírókat az egészségügyi intézmények közelébe, és a járvánnyal kapcsolatos legalapvetőbb adatokat sem osztja meg a nyilvánossággal. A közmédia és a többi propaganda csatorna mindent megtesz a valós helyzet elkenéséért.

A 444-en az elénk állított akadályok ellenére is be tudjuk mutatni, hogy áll a járvány Magyarországon és a világban. A pontos számokat, aktuális trendeket bemutató grafikonjainkból, infografikáinkból több millióan tájékozódnak.

Az ezeket összegyűjtő járványadat-oldalunk az utóbbi hónapokban átvette a közszolgálati média szerepét. Olvasóinkat ezzel nem csak tájékoztatjuk, hanem segítünk nekik egészségesnek maradni, és megőrizni szeretteik egészségét is.

Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.