A DK-s Vadai Ágnes tett fel egy nagyon fontos kérdést a belügyminiszternek „Miért segédmotoros kerékpár az elektromos roller? Avagy a rendőrség szándékosan akar baleseteket okozni az elektromos rollerekkel az utakon?” címmel.
Pintér Sándor válaszában azt írta, hogy
„az elektromos rollert a hatályos szabályozás alapján, külön eltérő rendelkezés hiányában csak segédmotoros kerékpárnak lehet megfeleltetni.
A rendőrség a jogszabályok alapján köteles eljárni”.
Sok értelmezési vita volt arról, hogy a 20-25 km/órával közlekedő e-rolleresek gyalogosnak számítanak-e, vagyis mehetnek-e a járdán, eddig ugyanis nem volt egyértelmű, hogy e-roller egyáltalán járműnek minősül-e. Korábban felmerült, hogy módosítani kellene KRESZ-t a járdákon, a gyalogosok között száguldozó e-rollerek miatt, de a kormány az RTL Híradójával nemrég mégis azt közölte, hogy nincs ilyen elképzelés a kormány asztalán. Egyelőre csak a Kossuth térről tiltották ki a rollereket.
Ausztriában nemrég olyan útmutatót írtak a városoknak, ami szerint elektromos rollerrel csak a kerékpáros közlekedésnek fenntartott kerékpárúton, kerékpársávban vagy az úttesten lehet közlekedni,
a járdán nem.