Hiába visszatérő jelenség minden évben, az első hóesés a mai napig leküzdhetetlen nehézségek elé állítja a fél országot, azon belül is kiemelten a Magyar Államvasutakat. Már kora reggel kaptunk beszámolót olvasónktól arról, hogy éppen Veresegyházán vesztegel, ahol csak arról tájékoztatták őket, hogy nincs ember a befagyott váltó letakarítására. A Mávinform már akkor arról tájékoztatta az utasokat, hogy az érintett Budapest-Vácrátót-Vác vonalon a járatok menetideje gyakorlatilag megduplázódott.
És az ezen a vonalon közlekedők még jól is jártak. A hasonló menetidejű Kecskemét-Cegléd távon, mint a képen is látható, már 180 perces késést jósolnak.
A MÁV késésszámláló szoftvere igen fejlett lehet, jósol 166, 137, 128 perces késéseket is, ami meglepően pontos becslés a műfajban egy cégtől, ami alapvetően nem szokta tudni tartani a menetrendjét.
Kollégánk, Tamás Bence a rákospalotai állomás kijelzőjét fényképezte. Ezen nem is a késések mértéke a meglepő, hanem a járatok száma. Mint írja, ilyentájt amúgy tele szokott lenni a kijelző információval, de ma úgy tűnik, hogy csak három járatnak sikerült útra kelnie.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.