A Coca-Cola nem mond le az egyszer használatos műanyagpalackról, mert szerintük a fogyasztók ragaszkodnak hozzá

A Coca-Cola fenntarthatósági vezetője, Bea Perez ezt a BBC-nek mondta el. A vállalat a világ egyik legnagyobb műanyag-szennyezője, és azt ígérik, hogy 2030-ra legalább palackjaik fele újrahasznosított lesz. 

De környezetvédelmi szervezetek szerint rengeteg palackot nem fognak tudni begyűjteni, és ugyanúgy a szeméttelepeken fognak kikötni. 

Fotó: MARTIN BERNETTI/AFP

A Coca-Cola nagyjából hárommillió tonna műanyag csomagolást gyárt le egy évben, ez percenként 200 ezer palacknak felel meg. Ezért nem csoda, hogy a Break Free from Plastic nevű szervezet szerint 2019-ben ők voltak a világ műanyaggal leginkább szennyezőbb márkája. 

A davosi Világgazdasági Fórumon előadva Perez elmondta, hogy a vállalat látja, hogy ki kell venniük a részüket a helyzet megoldásából. Ezért fogtak össze világszerte szervezetekkel, melyek segíthetnek a használt palackok begyűjtésében. 

Ugyanakkor hiába vannak, akik azt szeretnék, hogy a vállalat végleg mondjon nemet a műanyagra, ezt nem tehetik meg, mert Perez szerint ez eltántoríthatná a fogyasztóikat és visszaesne a forgalmuk. Ráadásul szerinte ha átállnának teljesen üvegre vagy alumíniumra, akkor csak növekedhetne a vállalat karbonlábnyoma. 

De az üzlet nem lenne üzlet, ha nem alkalmazkodnának a vásárlóikhoz, mondta el Perez, épp ezért léptek el az újrahasznosítás irányába, illetve mutatják meg a fogyasztóknak, hogy milyen lehetőségeik vannak. Arra számít, hogy a fogyasztók majd a vállalattal együtt változnak meg.